W dobie dużej konkurencji biznesowej i pogoni za zdobywaniem zleceniodawców dbałość o stronę wizerunkową naszej firmy jest koniecznością. Kwestią otwartą pozostaje jedynie dobór środków promocji, za pomocą których dotrzemy do klientów. W tym celu warto korzystać z bogactwa współczesnych trendów reklamowych.
Litery przestrzenne
Bardzo trwałe, odporne na niekorzystne czynniki pogodowe, zapewniające wieloletnie działanie,
a zwłaszcza przyciągające uwagę – to najczęstsze określenia używane przez korzystających z tego rozwiązania. Litery 3D zostały spopularyzowane poprzez swoją wersję podświetlaną. Zazwyczaj są one montowane na elewacjach budynków, co znacząco poprawia zauważalność naszej firmy, a zarazem wpływa na jej bardzo pozytywne postrzeganie. Dodatkowo należy podkreślić możliwość spersonalizowanego wyboru czcionki, dzięki czemu nasze przedsiębiorstwo zyska na oryginalności.
Kasetony reklamowe
Reklama świetlna przeżywa swój renesans. W przeszłości zachwycaliśmy się neonami, a dzisiaj możemy podziwiać LED-owe kasetony. Są one doskonałym przykładem tego, że nawet dysponując niewielkim budżetem jesteśmy w stanie zadbać o bardzo dobrą promocję. Kasetony reklamowe są świetnie widoczne o każdej porze dnia i nocy, elegancko się prezentują, jednocześnie przyczyniając się do zwiększenia prestiżu firmy, dostępne są w najrozmaitszej kolorystyce i rozmiarach, a w połączeniu z umieszczonymi na nich niebanalnymi sloganami lub atrakcyjnym logo, mają duże szanse okazać się wizerunkowym przebojem.
Konstrukcje wolnostojące
Eksperci marketingowi zgodnie przyznają, że od lat jest to jedna ze skuteczniejszych strategii marketingowych dla korporacji i dużych przedsiębiorstw. Przeważnie wykorzystywane są do reklamy wielkoformatowej charakteryzującej się bardzo szerokim zasięgiem. Podczas jazdy samochodem, nawet gdybyśmy mieli taki zamiar, nie jesteśmy w stanie jej przeoczyć. Biorąc pod uwagę licznie powstające w naszym kraju autostrady oraz drogi szybkiego ruchu, wzdłuż których stawiane są stalowe konstrukcje, można śmiało założyć, że jest to trend, który będzie się umacniać.
Reklama na samochód
Choć trudno nazwać ją nowością, wciąż jest bardzo chętnie wykorzystywana i odbierana o wiele lepiej od pojazdów z megafonami lub wbudowanymi głośnikami jeżdżącymi przez całe miasto, które głośno komunikują o powstaniu nowej firmy lub wprowadzeniu oferty promocyjnej. Zamiast tego lepiej zainwestować w profesjonalne oklejanie samochodu, z możliwością zlecenia wykonania indywidualnego projektu wzoru. Ważne, aby była to reklama wyróżniająca się na drodze i w ulicznym korku, choć nie nachalna. W przeciwnym razie nasze działania mogą okazać się mało skuteczne.
Żywe billboardy
Reklama outdoorowa wciąż jest w bardzo dobrej kondycji, choć nieustannie ewoluuje. Potwierdzeniem tego jest wprowadzenie interaktywnych billboardów. Polegają one na wynajmowaniu alpinistów wykonujących na wysokościach określone działania nawiązujące do całej kampanii reklamowej. W ten sposób mogą np. rozgrywać mecze piłkarskie, identycznie jak w akcji jednego z producentów piwa. Obserwują to przechodnie, co jedynie umacnia rozpoznawalność promowanej marki lub brandu. Żadna inna strategia marketingowa nie spotka się z tak dużym zainteresowaniem odbiorców, którzy specjalnie zatrzymują się i śledzą to, co dzieje się wysoko nad nimi. Jest to stosunkowo rzadko spotykana forma promocji, przede wszystkim ze względu na wysokie koszty jej realizacji, choć może przynieść ogromny zwrot z inwestycji.