Poniższy artykuł skupia się na aspektach komunikacyjnych praktyki biznesowej i przedstawia praktyczne punkty, które należy rozważyć i wykorzystać podczas nawiązywania kontaktu z niemieckim przedsiębiorcą.
W biznesie i miejscu pracy, na froncie domowym i w życiu społecznym wszyscy możemy korzystać z bardziej skutecznych umiejętności komunikacyjnych. Każdy kraj ma swój własny sposób mówienia rzeczy. Ważne jest to, co kryje się za słowami ludzi. Komunikacja między kulturami zaczyna się od podstawowego zrozumienia, że jeden rozmiar nie pasuje do wszystkich. To, że ćwiczysz pewne kulturowe nawyki lub wzorce, nie oznacza to, że reszta świata również tak robi. Brak rozpoznania i dostosowania się do tej różnorodności kulturowej może oznaczać różnicę między sukcesem a porażką w biznesie.
Głównym kryterium skutecznej komunikacji jest zrozumienie kultury kraju. Kultura zapewnia ramy dla akceptowalnych zachowań, a różnice w ideałach muszą zostać rozpoznane, docenione i docenione, zanim nastąpi jakakolwiek prawdziwa komunikacja. Gesty i style rozmowy mogą się różnić w zależności od kraju – w przypadku Niemiec nie jest inaczej. Tematy i gesty, które możesz uznać za normalne i akceptowalne, mogą być tutaj traktowane jako tabu. Takie błędy w komunikacji mogą mieć poważny wpływ na sukces procesu negocjacji. Podczas gdy Niemcy są krajem niezwykle świadomym kulturowo, mają także oczekiwania, jeśli chodzi o innych, którzy rozumieją swoją kulturę jako niezależny kraj – więc przygotowanie jest koniecznością, jeśli chce się od samego początku budować pozytywny wizerunek.
Aby odnieść sukces jako komunikator międzykulturowy w Niemczech:
- Pamiętaj, że podczas gdy twoja własna kultura zapewnia akceptowalne ramy dla zachowania i wiary, twoje preferencje i zachowania są kulturowo oparte i niekoniecznie „poprawne” w tej sytuacji.
- Bądź wrażliwy na szereg zachowań werbalnych i niewerbalnych.
- Miej otwarty umysł na inne poglądy i sposoby robienia różnych rzeczy.
- Pamiętaj, że nie ma uniwersalnych gestów.
Poniższa sekcja zawiera informacje na temat problemów komunikacji werbalnej i niewerbalnej w Niemczech. Koncentruje się na początkowym etapie kontaktu jako ważnym czynniku badanym wraz z zastosowaniem umiejętności komunikacyjnych w praktyce biznesowej w Niemczech. Jeśli chcesz lepiej zrozumieć ten temat może Ci w tym pomóc nawet niemiecki dla dzieci.
Omawiane ogólne praktyki biznesowe będą miały zastosowanie do większości codziennych transakcji biznesowych i sytuacji. Jednak ważne jest, aby pamiętać, że przedstawione zalecenia są wskaźnikami najlepszych praktyk i należy uwzględnić charakterystyczne lokalne zwyczaje, zwyczaje i tradycje podczas prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech.
Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne dla Niemców i może mieć naprawdę spory wpływ na wynik relacji biznesowych z niemieckim klientem czy partnerem biznesowym. Istnieje wiele zagadnień komunikacji werbalnej i niewerbalnej, które należy wziąć pod uwagę podczas współpracy z Niemcem.