Dzisiaj omówimy kluczowe czynniki, które muszą wziąć pod uwagę przedsiębiorcy przed rozpoczęciem przedsięwzięcia e-commerce, z naciskiem na rynek brytyjski. Pomimo tego, iż tradycyjne firmy prowadzące sprzedaż detaliczną w UK nadal mają się dobrze, rozpoczęcie działalności e-commerce może być dzisiaj jeszcze lepszym sposobem na biznes dla Polaka chcącego podbić brytyjski rynek.
Wiele możliwości
W przypadku każdej porażki w handlu detalicznym istnieje wiele gwiezdnych historii sukcesu i jeszcze więcej sposobów na przetrwanie na konkurencyjnym rynku. Jeśli chcesz zacząć w e-commerce, musisz pomyśleć o kilku rzeczach, zanim wpuścisz pieniądze w obieg. Zdecydowanie wiedza o tym https://ekantor.pl/ile-kosztuje-funt/ to zdecydowanie za mało, choć owszem jest dobrą podstawą.
Jednym z problemów związanych z e-commerce jest to, że rozpoczęcie pracy jest o wiele… łatwiejsze – znajdź coś do sprzedania, kup gotową stronę (lub po prostu utwórz konto w serwisie eBay), prześlij swoje logo i jesteś przedsiębiorcą. Ale uwaga – to błędne myślenie. To, co masz, to strona internetowa – jeszcze nie biznes eCommerce.
Chociaż uruchomienie udanego biznesu e-commerce obejmuje to wszystko, wymaga znacznie więcej. Zanim zrobisz to „coś” więcej – musisz zdecydować o trzech rzeczach:
• Jaka będzie struktura twojego biznesu e-commerce (gdzie zamierzasz sprzedawać)
• Jaki będzie zakres twojego asortymentu (co zamierzasz sprzedać)
• Jaka będzie Twoja Unikalna Propozycja Sprzedaży (USP) (dlaczego klienci powinni kupować od Ciebie).
Te trzy decyzje wpłyną na wszystko, co robisz. Dlatego ich opisanie pomoże ci zdecydować, czy Twój pomysł na biznes jest czymś w co warto zainwestować czas i wysiłek. Istnieje kilka struktur biznesowych e-commerce, zdefiniowanych pod klientów, którzy będą kupować Twoje produkty. Trzy z nich to struktury, które mogą sprawdzić się dobrze w kontekście start-upów:
• Tylko online – masz własną stronę internetową
• Połączenie – fizyczny sklep plus strona internetowa
• Zamiast posiadania strony internetowej korzystasz z serwisu eBay, Amazon, Etsy itp.
Jeśli Twój pomysł wymaga bardziej złożonej struktury biznesowej, trudniej będzie osiągnąć sukces, więc być może nadszedł czas, by poszukać innego pomysłu.
Zakres produktów dotyczy zróżnicowania wyboru produktów, a nie liczby sprzedawanych produktów. Bardzo niewiele firm może pomyślnie działać na brytyjskim rynku, jeśli nie osiądą w jakiejś konkretnej niszy. Jeśli więc Twój asortyment obejmuje szeroką gamę typów produktów (lamp, łóżek i ręczników), dobrze byłoby ponownie przemyśleć tę kwestię i prawdopodobnie skupić się na jednej z tych opcji.
Dlaczego?
Niszowy zakres produktów daje wiele korzyści – Twoje pieniądze nie zostaną rozłożone na tak wiele akcji. Lepiej będziesz sobie radzić w wyszukiwarkach, ponieważ Twoja strona skupi się na określonych słowach kluczowych. Twój blog też będzie łatwiejszy do napisania; i (co najważniejsze) klienci szybciej znajdą Twoją firmę i jej ofertę. Jeśli weźmiesz te aspekty pod uwagę – brytyjski rynek online naprawdę czeka na Ciebie!