W handlu detalicznym firmy zazwyczaj sprzedają towary, które obejmują szereg typów produktów, cen i marż zysku. Szybko zbywalne towary konsumpcyjne, zwane również towarami konsumenckimi, to produkty, które zwykle sprzedają się szybko i po stosunkowo niskiej cenie. Chociaż są łatwe do odrzucenia, nadal odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu firm detalicznych, dlatego budowa budynków fmcg zgodnie z tą filozofią również ma coraz większe znaczenie.
Skumulowane zyski
Najważniejszą korzyścią płynącą z takiej formy biznesu dla sprzedawcy detalicznego jest skumulowany zysk, jaki zapewnia. Chozi o niskie marże zysku, co oznacza, że niewielki procent każdej sprzedaży jednostki stanowi zysk. Jednak są również sprzedawane w bardzo dużych ilościach. Oznacza to, że te małe zyski sumują się i mogą stanowić znaczną część całkowitych zysków sprzedawcy w okresie fiskalnym. Ten zysk służy wielu celom finansowym w biznesie.
Możliwości cross-merchandisingowe
Detaliści dobrze się rozwijają, gdy klienci kupują wiele przedmiotów podczas każdej wizyty.. Biznesy FMCG dają możliwość cross-merchandisingu, który ma miejsce, gdy firma umieszcza dwa produkty z różnych kategorii blisko siebie w strategicznym układzie. Na przykład sprzedawca elektroniki może sprzedawać piloty, które mają wysokie marże, ale nie należą do kategorii FMCG. Półka z bateriami (które są FMCG) obok tych pilotów daje szansę na zwiększenie sprzedaży i zarabianie na dwóch przedmiotach, gdy klienci zdecydują się na zakup baterii, których będą potrzebować do jednoczesnej obsługi swoich nowych pilotów.
Odwołanie do marki
Kiedy sprzedawca oferuje FMCG, może polegać na atrakcyjności marki, którą generuje, aby zwiększyć sprzedaż. Większość FMCG pochodzi od marek, które intensywnie się reklamują. Oznacza to, że kiedy klienci widzą FMCG na półkach sklepowych, mają wcześniej istniejące emocjonalne relacje z tymi markami, co może nie być prawdą w przypadku innych produktów, które sprzedaje detalista. Widzenie rozpoznawalnych marek może budować zaufanie między klientem a detalistą lub prowadzić do dodatkowego zakupu w oparciu o świadomość marki, bez specjalnego wysiłku ze strony sprzedawcy.
Dywersyfikacja
Sprzedaż FMCG rozkłada źródła przychodów sprzedawcy na szersze spektrum towarów. Zyski mogą pomóc zrównoważyć powolną sprzedaż innych produktów podczas sezonowych spadków popytu lub okresów obniżonego zaufania konsumentów. W kategorii FMCG detaliści mogą wybierać spośród niemal nieograniczonej gamy typów produktów, w tym farmaceutyków, artykułów spożywczych, napojów, artykułów gospodarstwa domowego i artykułów jednorazowego użytku. Asortyment jest tak szeroki, że niektórzy sprzedawcy detaliczni, np. Sklepy spożywcze i bazary, prowadzą działalność wyłącznie sprzedając je właśnie.
Dlatego właśnie budynki FMCG (ang.Fast Moving Consumer Goods) muszą uwzględnia te wysokie i specyficzne wymagania związane z tą szczególnego rodzaju formą sprzedaży. Dzięki temu cały proces jest płynny i bezproblemowy, dokładnie tak jak zgodnie z założeniami.