Marketing afiliacyjny staje się dziś coraz bardziej popularny, dlatego też rośnie liczba sieci afiliacyjnych, które zajmują się łączeniem reklamodawców z wydawcami. W jaki sposób wybrać tę, która będzie najlepszą odpowiedzią na nasze potrzeby? Poniżej prezentujemy najbardziej istotne czynniki, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze właściwej dla siebie sieci afiliacyjnej.
- Doświadczenie i reputacja sieci afiliacyjnej.
Staż działania sieci afiliacyjnej to czynnik, na który warto zwrócić uwagę przy wyborze. Im dłużej sieć działa na rynku, tym większe jest jej grono wydawców i reklamodawców. Na przykład sieć afiliacyjna webePartners powstała niespełna 9 lata temu i dziś sukcesy w niej osiąga aż 500 programów partnerskich oraz 10 000 wydawców! Często też sieci, które istnieją już od dłuższego czasu, zdążyły wypracować sobie autorskie narzędzia do promocji swoich kampanii. Doświadczenie sieci pozwala również zweryfikować jej reputację oraz wyniki, jakie osiągnęła we współpracy afiliacyjnej.
-
Modele rozliczeń.
Istnieje kilka modeli rozliczania w ramach współpracy afiliacyjnej. W przypadku sprzedaży dwa najczęściej stosowane to Cost Per Sale (wynagrodzenie za transakcję) i Cost Per Lead (wynagrodzenie za wygenerowanie leada). Dla reklamodawcy ważne jest, aby współpracował z siecią, która umożliwia rozliczanie się w systemie pasującym do profilu jego firmy i jej założeń finansowych. Co ważne, jeżeli sieć afiliacyjna oferuje dany model rozliczania, oznacza to również, że posiada wydawców, którzy znają ten model i osiągają w nim wyniki.
Jeśli więc prowadzisz sklep internetowy, zwróć uwagę na to, czy dana sieć posiada w gronie swoich partnerów szeroki wybór programów sklepów internetowych, zamiast na przykład serwisów finansowych. Będzie to oznaczać, że zarówno sieć, jak i jej wydawcy, posiadają doświadczenie w sukcesywnym promowaniu tego typu reklamodawców.
-
Obsługa klienta.
Dobry sieć oznacza dobrą obsługę klienta. Składają się na nią dobry i szybki kontakt, odpowiednie wsparcie techniczne oraz profesjonalna pomoc affiliate managerów. Kompetencje i dyspozycyjność opiekunów programów to czynniki, które warto rozważyć przed wyborem sieci afiliacyjnej. Ponadto, w Polsce, oprócz rodzimych sieci, mamy również sieci zagraniczne. Nie każda z nich posiada polską obsługę klienta, co może utrudniać współpracę.
Zanim więc podejmie się współpracę z jakąkolwiek siecią afiliacyjną, warto ją dokładnie przeanalizować według powyższych czynników, a potem wybrać tę właściwą i… działać! Współpraca z dobrą siecią afiliacyjną gwarantuje efektywny rozwój – wiele możliwości w jednym miejscu i pod okiem wyspecjalizowanych znawców branży, to przepis na stale rosnące zyski!