Projektowanie wnętrz zmienia się tak często, jak moda. Pojawiają się nowe trendy, osoby wpływające promują inne produkty każdego roku, a branża jest ogólnie bardzo elastyczna.
W związku z tym, aby być na bieżąco z konkurencją, potrzebujesz takiej samej elastyczności w sposobie prezentacji swojej pracy. W tym miejscu wkracza portfolio projektów wnętrz online. Korzystając z Internetu, możesz poszerzyć grono odbiorców docelowych, niż kiedykolwiek sobie wyobrażałeś, i łatwo zmienić swoje podejście do projektowania w zależności od nastroju chwili.
Za pomocą kilku kliknięć możesz zmienić wygląd i atrakcyjność swojego portfolio oraz błyskawicznie zastąpić elementy portfela tymi, które mogą przyciągnąć nowych klientów.
Chcesz wiedzieć, jaki jest lepszy sposób na pokonanie konkurencji?
W tym artykule omówiono podstawy tworzenia portfolio wnętrz w Internecie i podamy kilka świetnych wskazówek, jak posunąć się naprzód.
Dlaczego potrzebujesz portfolio jako projektant wnętrz?
W projektowaniu, niezależnie od konkretnej dziedziny, portfolio jest absolutną koniecznością. Mówiąc wprost, im bardziej imponujące jest twoje portfolio, tym większe masz szanse na pozyskanie nowych klientów. Oczywiście istnieją również prawa do przechwalania się, które towarzyszą fachowo wyselekcjonowanej liście twoich poprzednich prac, ale prowadzisz interesy, pamiętasz?
Portfolio online jest zawsze lepsze niż drukowane, ponieważ możesz wprowadzać wszystkie zmiany, kiedy tylko chcesz. Nie ogranicza to jednak użyteczności drukowanego portfolio wnętrz. Z pewnością możesz połączyć oba media i – spójrzmy prawdzie w oczy – zawsze znajdzie się jakiś klient, który wymaga wydruków, zanim zleci Ci swoje projekty wnętrz kraków.
Powody posiadania portfolio wyposażenia wnętrz są dość różnorodne i niemożliwe do zignorowania. Informacje, które udostępniasz za pomocą strony internetowej, mogą dotrzeć do znacznie większej liczby osób w krótszym czasie, podwajając w ten sposób szanse na zdobycie większej liczby klientów lub nawiązanie większej współpracy.
Nawiązanie relacji między firmą a klientami również staje się łatwiejsze. Możesz:
- śledzić, co ludzie mówią o twoich usługach,
- zbierać zdjęcia z poprzednich projektów od swoich klientów,
- umieszczać je na liście w witrynie,
- prosić o pozostawienie opinii i szybsze odpowiadanie na pytania.
Jeśli zdecydujesz się zbudować portfolio wnętrz, będziesz musiał pamiętać o kilku rzeczach, aby uzyskać najlepszy wynik. Najważniejszym kryterium, którego należy przestrzegać, jest wydajność.
Dobrze wyglądające portfolio nie przyniesie korzyści, jeśli nie reaguje na polecenia lub nie zapewnia wystarczającej ilości informacji użytkownikom witryny. Dobre portfolio wnętrz musi zawierać zarówno istotne informacje o twoich usługach, jak i wspaniały wygląd, aby je poprzeć.
Ponieważ wszystkie firmy działające w branży projektowej powinny dbać o stronę estetyczną swojego biznesu, musisz także skupić się na wyglądzie, ale nie możesz zaniedbać użyteczności witryny.
Odwiedzający Twoją witrynę powinni być zachęceni do przejrzenia portfolio. To jedyny sposób, aby zwrócić ich uwagę i przekształcić ją w potencjalną współpracę.