Szukasz agencji SEO, która pomoże Ci dobrze spozycjonować Twoją stronę internetową? Dowiedz się, jakie elementy dobrego SEO powinna Ci zaoferować w czasie współpracy, aby Twój serwis osiągał lepszą widoczność i wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Wartościowy content
Wiele niewtajemniczonych osób utożsamia SEO z zamieszczaniem na stronie treści nasyconej słowami kluczowymi. Jest w tym wyłącznie odrobina prawdy, ponieważ wartościowy content strony internetowej to tylko jeden z najważniejszych elementów SEO. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych oczywiście nie obejdzie się bez wysokiej jakości treści. Powinna ona obejmować kilka różnych obszarów.
- Opisy kategorii i opisy produktów lub usług – każda podstrona, na indeksacji której Ci zależy, powinna zawierać content nasycony odpowiednia ilością fraz kluczowych, adekwatnych do jej tematyki. Frazy nie mogą być przypadkowe, skuteczność mogą przynieść słowa kluczowe, które rzeczywiście są wyszukiwane przez internautów. W zależności od tego, jakie cele stawiasz przed SEO, treść może być nasycona frazami ogólnymi (np. buty sportowe), frazami lokalnymi (np. fryzjer Warszawa Żoliborz), frazami z długiego ogona (p. buty sportowe męskie do biegania 44). Te ostatnie mają największy potencjał sprzedażowy.
- Sekcja blogowa i poradnikowa – tu właśnie tutaj budujesz swój wizerunek jako eksperta. Zamieszczanie pomocnych poradników czy rankingów produktów pomaga zdobyć zaufanie klientów i nakłonić ich do zakupu.
- Artykuły sponsorowane – czyli eksperckie treści na temat Twojej oferty, publikowane na zewnętrznych portalach. Budują wizerunek eksperta i nakłaniają do zakupu, a zamieszczane w nich linki pomagają generować większy ruch na stronie z różnych źródeł (więcej na ten temat dowiesz się z akapitu Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne).
Optymalizacja strony pod kątem SEO
Optymalizacja SEO wymaga także przeprowadzenia szeregu działań w technicznej warstwie serwisu. Dla niewtajemniczonych zagadnienia te mogą być niekiedy skomplikowane, jednak bez nich pozostałe działania SEO nie będą przynosiły zakładanych efektów.
Techniczna optymalizacja stron internetowych obejmuje m.in.:
- usunięcie błędów 404 (nieistniejące strony);
- poprawę bezpieczeństwa korzystania z serwisu;
- wdrożenie plików i tagów ułatwiających algorytmom wyszukiwarek poruszanie się po serwisie i indeksowanie najistotniejszych podstron;
- wdrożenie przyjaznych adresów URL;
- optymalizację czasu ładowania strony;
- stworzenie responsywnej wersji strony (automatycznie dostosowującej witrynę do ekranów różnych urządzeń);
- optymalizację przekierowań, mających na celu m.in. uniknięcie problemu duplikacji treści.
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Kolejnym ważnym elementem SEO jest linkowanie. Możemy wyróżnić tu linkowanie wewnętrzne i linkowanie zewnętrzne.
Linkowanie wewnętrzne
Jest to linkowanie w obrębie struktury strony. Linki można zamieszczać m.in. w opisach kategorii produktowych bądź w sekcji poradnikowej. Jest to skuteczny sposób na to, aby użytkownikowi serwisu ułatwić trafienie na strony ofertowe, co sprowadzi go bezpośrednio na ścieżkę zakupową. Algorytmy wyszukiwarek również na tym korzystają, ponieważ trafiają na strony, których indeksowanie jest priorytetowe.
Linkowanie zewnętrzne
Jest to zamieszczanie prowadzących do naszej strony linków na zewnętrznych portalach. Można umieszczać je m.in. w:
- artykułach sponsorowanych, publikowanych na portalach branżowych lub lokalnych;
- wpisach na forach internetowych;
- komentarzach pod artykułami tematycznymi;
- mediach społecznościowych.
Linkowanie zewnętrzne wzmacnia SEO strony i pomaga wygenerować większy ruch na stronie z różnych źródeł.
3 elementy dobrego SEO – podsumowanie
Optymalizacja i pozycjonowanie strony wymagają równoległych działań na różnych płaszczyznach. Tylko wtedy mogą przynieść satysfakcjonujące efekty. Podstawowa wiedza na ich temat pomoże Ci wybrać wartościowego i wiarygodnego partnera SEO.