Istnieje szereg korzyści płynących z outsourcingu usług magazynowych i logistycznych. Fulfillment to opcja outsourcingu, która jest szczególnie atrakcyjna dla kupców, którzy są posiadaczami sklepu internetowego, w którym brakuje zaplecza magazynowego i dystrybucyjnego.
Ale nie tylko – różne firmy decydują się zawierać umowy z usługodawcami fulfillment w celu
- obniżenia kosztów infrastruktury,
- poprawy wydajności operacyjnej.
Takie rozwiązanie niesie wiele korzyści, o których możesz się przekonać również w ramach swojego biznesu. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów na temat usługi fulfillment – koniecznie przeczytaj ten artykuł do końca, a potem zajrzyj pod adres www.idosell.com, aby pogłębić swoją wiedzę.
Korzyści usługi fulfillment dla biznesu
Elastyczność sezonowa i wahania sprzedaży są nieodłącznymi elementami wielu branż. Oczywiście, nikt nie powinien narzekać na to, że sprzedaż idzie lepiej, niż to, czego się spodziewano, ale nierzadko pojawiają się w związku z tym dodatkowe stresy – nieprzewidziane gwałtowne wzrosty sprzedaży i sezonowy pośpiech jest wielkim wyzwaniem dla przedsiębiorstw, zwłaszcza tych średnich i małych.
Aby odpowiednio zareagować na większą niż normalna ilość zamówień można zareagować w różny sposób:
- zatrudniani są dodatkowi pracownicy,
- kupuje się więcej wyposażenia kapitałowego,
- być może nawet wynajmuje się dodatkową powierzchnię magazynową, aby zapewnić terminowe i prawidłowe realizacje zleceń.
Problem polega na tym, co ma miejsce, gdy sprzedaż nieuchronnie spada do „normalnego” poziomu – a ty masz tych dodatkowych pracowników, sprzęt i więcej metrów kwadratowych, których już nie potrzebujesz?
Firmy świadcząca usługi związane z fulfillment takie jak Arvato, Omnipack,czy OEX eliminują potrzebę zatrudniania, szkolenia i zarządzania pracownikami oraz zakupu sprzętu i przestrzeni. Gdy sprzedaż jest wyższa, firma świadcząca usługi fulfillment będzie tym wszystkim sprawnie zarządzać. Kiedy sprzedaż spadnie, nie ma problemu pod postacią bezczynnego sprzętu, tymczasowych pracowników, a także kosztów za puste półki. To firma zajmująca się realizacją zamówień martwi się o resztę.
Inną zaletą jest to, że fulfillment generuje także niższe koszty wysyłki. Nikt nie lubi płacić za wysyłkę, prawda? Więc usługa ta jest świetnym narzędziem marketingowym. Oczywiście, że żaden spedytor nie wyśle Twoich towarów do klientów za darmo, zatem w jakiś sposób firmy mogą oferować bezpłatną wysyłkę? Magazyny i obiekty dystrybucyjne rozmieszczone strategicznie w całym kraju znacznie obniżają koszty transportu – nawet do tego stopnia, że ekonomicznie opłacalne jest oferowanie klientom bezpłatnej wysyłki.
Poza tym, pozwala Ci to otworzyć się na nowe rynki – fulfillment może zwiększyć Twój zasięg bez zbędnej inwestycji kapitałowej, bowiem firma oferująca tę usługę dostarcza infrastrukturę i skaluje ją wraz z rozwojem firmy, bez zaangażowania się z Twojej strony w wysokie i potencjalnie ryzykowne nowe koszty ogólne.