Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jaki jest idealny pracownik? Było już wiele dyskusji na temat cech i właściwości, jakie idealny pracownik powinien posiadać. Trudno wskazać jednego idealnego pracownika, ponieważ wiele wskaźników stosowanych do opisu i oceny pracowników jest bardzo subiektywnych.
Jednak ogólnie rzecz biorąc, idealny pracownik to taki, który nie wymaga dużej ilości nadzoru i konsekwentnie realizuje zadania na poziomie powyżej standardu. Im więcej masz idealnych pracowników, tym bardziej Twoja firma może się rozwijać i odnieść sukces. Jest to jeden z powodów, dlaczego firmy wydają tysiące złotych na szkolenia swoich pracowników oraz inwestują w narzędzia do zarządzania czasem pracowników, jak i oprogramowania. Jest to także jeden z powodów, dla których pracodawcy są poddawani ocenom wydajności.
W tym artykule przeanalizujemy właśnie idealnego pracownika
Kompetencje
Podczas oceny wydajności pracowników, jednym z głównych aspektów jest to w jaki sposób realizuje on cele organizacyjne w ramach swojego stanowiska. Mając to na uwadze trzeba ocenić cechy pracownika w oparciu o kluczowe kompetencje behawioralne. Poniżej, zidentyfikowaliśmy kilka podstawowych umiejętności, których się zwykle oczekuje od idealnego członka firmy. Są to uniwersalne umiejętności, jakie wszyscy pracownicy powinni mieć, niezależnie od stanowiska jakie dana jednostka posiada. Obejmuje to ogólne atrybuty takie jak:
• Umiejętności komunikacyjne
• Umiejętności obsługi klienta
• Zdolność do uczenia się i rozwoju
• Umiejętności interpersonalne
• Zaangażowanie w pracę zespołu
Oprócz tych umiejętności organizacyjnych, wzorowy pracownik musi również posiadać pewne umiejętności pracy lub specyficzne cechy behawioralne. Rzeczy takie jak asertywność, umiejętności analitycznego myślenia i stosowana w praktyce etyka pracy są to niezbędne cechy idealnego pracownika.
Oczywiście zachowania idealnego pracownika mogą być monitorowane i mierzone przez określenie współczynnika sukcesu zadań i zadań im przypisanych. Pomyślne zakończone zadania są dobrym wskaźnikiem tego, że pracownik jest dobrze przypisany swojej roli w firmie. Istnieje również kilka innych rzeczy, które należy uwzględnić przy ocenie takie jak kwestia odpowiedzialności, cele i postawy.
Odniesienie do obowiązków służbowych
Obowiązki w pracy pracownika są wielkim czynnikiem do rozważenia. To dotyczy udanej realizacji głównych celów i oczekiwań pracy pracownika. Jakie są jego dokonania? Czy jest w stanie trafić w firmowe cele? Jaki jest jego lub jej wkład do ogólnego sukcesu Twojej organizacji? Jeśli odpowiedzi na większość z tych pytań są pozytywne, masz szansę znaleźć idealnego pracownika.
Cele pracy
Idealny pracownik ustala również wysokie cele i osiąga je. Cele pracownicze to wyniki w pracy, ale cele powinny też wykraczać poza definicję, jaką znajdujemy w opisach stanowisk. Taki pracownik jest wizjonerem i ustawia sobie długoterminowe, ale realistyczne cele, które wykraczają poza rutynowe osiągnięcia. Na przykład, przeciętny pracownik może wyznaczyć sobie cel, aby “utrzymać sieć kontaktów”, natomiast inny może opracować i wykonać plan, jak dbać o rozbudowę i utrzymanie sieci. Drugi indywidualnie może zmotywować siebie do uzyskania celu, który wymaga więcej wysiłku – dzięki temu bliżej mu do idealnego pracownika.
Wygląd i nastawienie
Wygląd i postawa pracownika są to kolejne istotne rzeczy do rozważenia. Idealny pracownik emanuje profesjonalizmem i jest w stanie wpływać na innych swoją etyką pracy. Postawa, wydajność i wygląd to coś czym może świecić przykładem względem współpracowników. Na przykład, jeśli organizacja posiada zegar czasu do śledzenia obecności pracowników, idealny pracownik jest zawsze punktualny i przychodzi na czas. Świadczy to o wysokim standardzie etyki pracy i zachęca innych pracowników, aby ponosili odpowiedzialność za przychodzenie na czas do miejsca pracy,
Chociaż idealny pracownik może być trudny do zdobycia, przedsiębiorstwa starają się przekształcić dotychczasowy zespół na prawdziwych profesjonalistów, inwestując w szkolenia pracowników, jak również narzędzia do monitorowania postępów pracownika.
Cechy idealnego pracownika opracowano wspólnie z serwisem http://worku.pl/ – dziękujemy
– Bezpieczny zakup telefonu – jak uniknąć pułapek i oszustw?
Nie wiem czy jestem idealnym pracownikiem ale z pewnością mogę powiedzieć, że jestem idealnie zorganizowany 🙂 Mam wszystko poukładane i pozapisywane. Lubię przesadny porządek chociaż pewnie niektórym to może przeszkadzać. Jakby ktoś miał podobny charakter to polecam mu równie ciekawy tekst tutaj http://smartnest.pl/jak-sie-zorganizowac/