Najczęściej identyfikacja wizualna kojarzona jest z dużymi firmami i sporymi kosztami. Jednak zamówienie usług w tym właśnie zakresie wcale nie jest związane z dużym wydatkiem i jest opłacalną inwestycją także dla nowych biznesów. Na czym dokładnie polega identyfikacja wizualna firmy? Dlaczego warto ją zamówić?
Czym jest identyfikacja wizualna?
Termin identyfikacji wizualnej koncentruje się na wykorzystaniu odpowiednich symboli, znaków, kolorystyki oraz innych elementów, które wyróżniają firmę na tle jej konkurencji i dzięki temu pozwalają na tworzenie jej spójnego i rozpoznawalnego wizerunku.
Dzisiaj, gdy na rynku działa tak wiele firm, identyfikacja wizualna ma bardzo duże znaczenie, ponieważ to właśnie dzięki niej można skuteczniej trafić do klientów i przywiązać ich do swojej marki.
Przedsiębiorcom chcącym zamówić usługę jak identyfikacja wizualna Gliwice gwarantują dostęp do jednych z najlepszych agencji reklamowych, które oferują w tym zakresie kompleksową obsługę.
Identyfikacja wizualna – co obejmuje?
W ramach identyfikacji wizualnej powstaje tak zwana księga znaku, która obejmuje wszystkie elementy służące do wyróżnienia firmy.
W księdze znaku znajdują się między innymi:
- logo i logotyp
- czcionka – krój pisma
- kolory firmowe
- wystrój wnętrz
- wygląd budynków
- wzory druków firmowych
- wzory materiałów reklamowych
Dlaczego warto zainwestować w identyfikację wizualną nowej firmy?
Firma, która dopiero została założona i nie ma jeszcze klientów, musi wyróżnić się czymś na rynku, by do nich dotrzeć. Podstawa to jej oferta, jednak wtedy, gdy zostanie ona uzupełniona o atrakcyjny wygląd produktów, rozpoznawalne logo oraz stronę internetową o miłym dla oka wzorze, można osiągnąć jeszcze lepsze efekty.
Identyfikacja wizualna pozwala zatem na efektywne wyróżnienie firmy, budowę jej marki na podstawie rozpoznawalnych elementów, co jednocześnie pomaga w stworzeniu jej pozytywnego wizerunku.
Warto też wskazać, że usługi identyfikacji wizualnej nie są związane z wysokimi kosztami, co powoduje, że może pozwolić sobie na nie nawet nowa firma, która nie dysponuje jeszcze dużym budżetem.