Jak dbać o ubiór do pracy?
Wielu pracodawców wręcza swoim pracownikom obowiązkowe uniformy. Czy to ze względów bezpieczeństwa, czy dla większej integralności i unifikacji firmy. Niezależnie od powodów, każdy pracownik powinien dbać o uniform w należyty sposób.
Schludność i czystość
Biorąc pod uwagę, iż najczęściej uniform przekazywany jest do dyspozycji pracownika nieodpłatnie, powinien on już przez sam ten wzgląd dbać o niego. Co więcej, powierzone przez pracodawcę mienie podlega zwrotowi wraz z ustaniem obowiązku pracy. Oznacza to, że pracownik będzie rozliczany z oddania stroju i tego, w jakim stanie jest uniform. Ważne, by pielęgnację zacząć od pierwszych dni pracy. Cotygodniowe pranie i odświeżanie powinno wystarczyć w późniejszym okresie do utrzymania dobrego stanu stroju.
Im cięższa praca, tym czystszy uniform
Przyjęło się, że kucharze ubierają się w białe fartuchy. Istnieje teoria, iż standard ten przyjęto w czasach średniowiecznych. Biały strój łatwo się brudził, a po plamach można było poznać, co dana osoba robiła. W ten sposób wykorzeniano alkoholizm wśród nadwornej kuchni. Obecnie, mimo iż pijaństwo w pracy można wykrywać w inny sposób, nadal wielu pracodawców zwraca szczególną uwagę na czystość ubrania roboczego. Dotyczy to zwłaszcza zawodów, w których pracownicy mają bezpośrednią styczność z klientem.
Czystość do zwrotu
Biorąc pod uwagę, iż większość uniformów pracowniczych podlega zwrotowi, każdy pracownik powinien pamiętać o odpowiednim dbaniu o strój. Szczególnej trosce powinny podlegać wszelkie uszkodzenia, utraty guzików, rozprucia, zniszczenia zamków lub przetarcia. Co więcej, pracownik powinien czyścić ubiór w takich warunkach, aby nie uległ od odbarwieniu bądź zniszczeniu w związku z np. praniem w zbyt gorącej wodzie. Nie przestrzegając tych zasad będziemy mogli spotkać się nie tylko ze słowną reprymendą, ale również możemy zostać zobligowani do zapłacenia strat.