Klienci sklepu, którzy już skorzystali z oferty sklepu, są bardziej skłonni do skorzystania z niej ponownie. Oczywiście wszystko zależy również do tego, czy klient jest zadowolony z naszego produktu lub usługi, czy wręcz przeciwnie.
Ten fakt można wykorzystać aby skłonić klienta, który już raz zakupił u nas produkt lub skorzystał z usługi, do ponownego skorzystania z naszej oferty. Jakie są najlepsze osoby, aby ponownie nakłonić klienta do skorzystania z naszej oferty?
Remarketing dynamiczny – najlepszy sposób na dotarcie do byłych klientów
Ten sposób będzie szczególnie skuteczny w przypadku osób, które prowadzą swoją działalność w ramach sklepu internetowego. Rosnąca popularność Internetu sprawiła, że ta forma sprzedaży coraz szybciej dąży do zdobycia miana najpopularniejszego sposobu na robienie zakupów. Konsumenci cenią sobie wygodę oraz łatwość przeprowadzania transakcji. Nie bez znaczenia pozostaje również ogromny wybór, który jest dużo większy niż w przypadku sklepów stacjonarnych.
Korporacja Gooogle od kilku lat oddaje w ręce właścicieli najróżniejszych sklepów internetowych potężne narzędzie, które pozwala na ponowne zainteresowanie sobą klienta. Remarketing dynamiczny, bo właśnie o nim mowa w tym akapicie, pozwala na tworzenie spersonalizowanych reklam, które są konstruowane na podstawie produktów lub grup produktów, które klient przeglądał w witrynie naszego sklepu internetowego. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do byłego klienta naszego sklepu i ponowne zainteresowanie go naszą ofertą.
Nie tylko remarketing – newsletter oraz maila promocyjne
Kolejnym ze sposobów na dotarcie do byłego klienta naszego sklepu jest nakłonienie go do pozostawienia swoich danych, abyśmy mogli wysyłać mu regularnie maila z aktualnymi promocjami oraz newsletter. Jak pokazuje jednak doświadczenie niewielu klientów jest chętnych, aby dobrowolnie podawać swoje dane w celu wysyłania na skrzynkę pocztową newslettera lub maili promocyjnych. Co powinniśmy zrobić w takich przypadkach?
Przede wszystkim komunikat, który zawiera prośbę o pozostawienie adresu mailowego nie powinien być nachalny. Taki komunikat nie powinien więc przybierać formy ogromnego bajeru reklamowego, który wyskakuje nagle i uniemożliwia przeglądanie zawartości strony internetowej. Najlepszym sposobem na nakłonienie klienta do pozostawienia swoich danych będzie dodanie stosowanego komunikatu oraz formularza podczas dokonywania przez klienta zakupu.
Warto również, aby za skorzystanie z newslettera, klient miał szansę na otrzymanie drobnego bonusu. Tym sposobem niewielkim kosztem możemy zyskać stały kontakt z klientem. Powinniśmy również wiedzieć, ze remarketing dynamiczny również może pomóc nam w nakłonieniu klienta do zapisania się do newslettera. W jaki sposób? Poprzez dopasowanie treści reklamy, która wyświetla się klientowi po skorzystaniu z oferty naszego sklepu.
Warto w niej wtedy uprzejmie zachęcać klienta do wypełnienia odpowiedniej ankiety lub formularza. Podobnymi zasadami powinniśmy kierować się podczas konturowania treści newslettera. Mile widziane będą więc formy grzecznościowe. Podczas przedstawiania aktualnej oferty oraz bieżących promocji naszego sklepu warto trzymać się konkretów i unikać zbyt rozległych form.
Remarketing a programy lojalnościowe
Ostatnim sposobem na ponowne dotarcie do byłych klientów naszego sklepu jest utworzenia programu lojalnościowego. Ten sposób na zatrzymanie klienta na dłużej stosowany jest zarówno przez właścicieli sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Program lojalnościowy ma również dodatkową zaletę. Dzięki niemu klient może poczuć, że kupując w naszym sklepie może poczuć się jak członek pewnej ekskluzywnej grupy.
Ma to ogromny wpływ na decyzję konsumenta o ponownym skorzystaniu z oferty naszego sklepu. Program lojalnościowy może przybierać różne formy. Sklepy stacjonarne najczęściej rozdają swoim klientom karty stałego klienta, która uprawnia do kupowania ze zniżką właśnie w ich sklepie. W niektórych przypadkach z takiej karty można skorzystać również w sklepie internetowym.