Niezadowoleni klienci, odchodzący z powodu braku usług czy towarów na rzecz konkurencji to bardzo przykre zjawisko. Jeśli i Ciebie dotknęło, wiedz, że tego rodzaju sytuacji da się uniknąć. Zwykle bowiem konkurencyjność nie zależy tylko od tego, co oferujesz, ale także jak to robisz. Jak zadbać o klienta?
Przywiązanie i utożsamianie
Po pierwsze, gdy już zdobędziesz klienta, musisz go do siebie zachęcić. Mogą to zrobić dobrej jakości towary, doskonała obsługa, niskie ceny albo kilka innych, nie do końca zależnych tylko od Ciebie kwestii, jak choćby sposób dostawy towaru czy łatwość płatności. Pojawienie się programów lojalnościowych oraz inne sposoby aktywizacji sprawiają, że klient zaczyna utożsamiać się z marką, być kimś więcej, niż tylko zwykłym odbiorcą towaru. W to właśnie musisz celować.
Standardy obsługi
Niezwykle ważne – w kontekście konkurencyjności i nie tylko – są standardy obsługi. Jako ludzie bardzo często możemy wybaczyć brak jakiegoś towaru lub chwilowe problemy, ale traktowanie nas z wyższością lub ignorowanie problemów jest najczęstszą przyczyną rezygnacji z danych usług. Jeśli klient za coś płaci, musi czuć, że coś mu to daje. Zawsze możesz dopracowywać standardy obsługi w taki sposób, by każdy z klientów czuł się szybko i sprawnie obsłużony.
Stały kontakt
Konkurencyjne firmy to takie, które w stałym kontakcie pozostają ze swoimi klientami. Nie pozwalają sobie na zniknięcie z ich codzienności. Wykorzystuj więc do tego portale społecznościowe czy stronę internetową, by przez cały czas pojawiać się na horyzoncie klienta. Dzięki temu z dużą łatwością dotrzesz do niego i sprawisz, że zobaczy w Twojej firmie nie tylko źródło danej usługi czy produktu, ale także fragment swojego dnia.
Wspólne działanie
I na koniec coś, co szczególnie wpływa na konkurencyjność i sposób, w jaki klient postrzega firmę. Chodzi o programy lojalnościowe. Wykorzystanie ich w promocji i budowaniu relacji z klientem jest niezwykle ważne, wręcz kluczowe. Dzięki temu aktywizujesz swojego odbiorcę i sprawiasz, że staje się on częścią danej społeczności.