Internet daje nieograniczone możliwości reklamowania swoich produktów. Aby były one skuteczne, muszą zostać odpowiednio dobrane do charakteru przedsiębiorstwa. Jeżeli chcesz prowadzić skuteczne działania marketingowe, ale jednocześnie nie angażować się w nie bezpośrednio – jest to dla Ciebie rozwiązanie!
Marketing afiliacyjny – co to jest?
Tego rodzaju strategia marketingowa wymaga zaangażowania osób trzecich – wydawca, bo tak nazywana jest osoba, która wykonuje działania w ramach marketingu afiliacyjnego, otrzymuje wynagrodzenie za sprzedaż produktów lub usług Twojej firmy. Charakteryzuje się więc oddelegowaniem obowiązków związanych z marketingiem internetowym zewnętrznym partnerom, którzy są rozliczani za efekt swojej pracy. Osoby te umieszczają na swoich witrynach banery, udostępniają linki i promują na swoich kanałach komunikacyjnych Twoją firmę. Wynagradzani są najczęściej poprzez prowizję od sprzedaży, która została dokonana poprzez kliknięcie w link afiliacyjny.
Marketing afiliacyjny – na czym polega?
Takie działania marketingowe opierają się na pewnego rodzaju łańcuchu – osoba wynajęta do roli partnera umieszcza na swoich kanałach komunikacyjnych reklamę produktu, do którego sprzedaży została zobowiązana. Polega to na tym, że użytkownik strony partnera zainteresuje się reklamą i poprzez kliknięcie przeniesie się na Twoją stronę i zakupi oferowany przez Ciebie produkt, generując zysk. Często, aby uzyskać jeszcze lepsze efekty, wykorzystuje się pomoc wielu partnerów i różnych kanałów komunikacyjnych.
Marketing afiliacyjny – jakie są korzyści?
Osoba, której strona internetowa pełni funkcję pośrednika pomiędzy Tobą a potencjalnym klientem, najczęściej otrzymuje prowizję od uzyskanych przez Ciebie tym sposobem zysków. Afiliacja nie generuje kosztów ani dla przedsiębiorcy, ani partnera – dzielą między sobą jedynie korzyści uzyskane poprzez tę współpracę. Jednakże prowizja od sprzedaży to nie jedyny model wynagrodzenia osoby zajmującej się marketingiem afiliacyjnym. Często spotyka się również opłatę za każde kliknięcie lub określone działanie wykonane przez użytkownika.
Twój sukces to również sukces partnera – z tego względu jest to mało ryzykowne działanie marketingowe, które może przynieść ogromny zysk. Wiele agencji, takich jak Adnext zajmuje się wyszukiwaniem odpowiednich partnerów i sposobów komunikacji z potencjalnym klientem, aby jeszcze bardziej wzmocnić skuteczność marketingu.