Radomska niepubliczna szkoła podstawowa SONUS cieszy się pozytywnym odbiorem zorganizowanej przez siebie akcji „Przedszkolne nutki”, mającej na celu edukację muzyczną oraz poszukiwanie muzycznych talentów. W przedsięwzięcie zaangażowały się przedszkola zarówno z Radomia, jak i z jego okolicy. Zyskało ono również uwagę patronów, którzy zdecydowali się objąć je patronatem medialnym.
Nauka przez zabawę
Akcja polega na organizacji bezpłatnych warsztatów muzycznych. Te odbywają się w placówkach, które zgłosiły się do akcji w indywidualnie ustalonych, dogodnych dla obu stron terminach. Grupą docelową warsztatów są maluchy w wieku od 5 do 6 lat, a w czasie ich trwania nauczyciele szkoły SONUS kształtują u nich słuch muzyczny i poczucie rytmu, a także przybliżają różnorodne instrumenty muzyczne.
Przedsięwzięcie odbywa się w atmosferze zabawy i ma na celu zachęcenie najmłodszych zarówno do samodzielnego, jak i wspólnego muzykowania. W ramach akcji odbywa się także konkurs o stypendium – zwycięzca ma zostać zwolniony z czesnego na cały okres edukacji w szkole SONUS. Laureat konkursu ma być wyłoniony na podstawie potencjału muzycznego i rekomendacji pedagogów. Jego rozstrzygnięcie ma nastąpić do 15 marca 2025 r.
Wsparcie partnerów
Akcję zdecydowały się wesprzeć instytucje kulturalne, firmy i lokalne media – m.in. Krakowska Fundacja Edukacji Muzycznej, Fundacja Rozwoju Oświaty, szkoła języka angielskiego „SET” czy Radomska Grupa Mediowa, która roztoczyła nad „Przedszkolnymi nutkami” patronat medialny. Charakter akcji, łączący rozwój kompetencji muzycznych z typową dla maluchów beztroską zabawą zainteresował także przedszkola, które przyłączyły się do projektu: m.in. Niepubliczne Przedszkole Piotrkówkowe Skarby, mieszczące się w Radomiu.
Szkoła na miarę XXI wieku
Szkoła podstawowa SONUS łączy edukację ogólnokształcącą z muzyczną, w związku z czym uczniowie przyswajają zarówno klasyczny materiał z podstawy programowej (obejmujący przedmioty takie, jak matematyka, przyroda etc.), jak i uczęszczają na zajęcia muzyczne rozwijające słuch muzyczny oraz umiejętności gry na instrumentach. Placówka, pomimo uprawnień szkoły publicznej, zdecydowała się odejść od tradycyjnego modelu kształcenia i zastąpić go własnym, stworzonym na wzór planu daltońskiego. W związku z tym uczniowie mają szeroką autonomię w wyborze podejmowanych przez siebie aktywności (zarówno w planie dziennym, jak i tygodniowym) oraz są zachęcani do częstej pracy grupowej, mającej rozwinąć u nich umiejętność podziału zadań i komunikacji. W placówce zdecydowano się także zrezygnować z tradycyjnych dzwonków zapowiadających przerwę i kolejną lekcję.Co więcej, wyeliminowano oceny cyfrowe, w opinii szkoły powodująceporównywanie się uczniów ze sobą i idącą za tym presję.