Prowadzenie każdej działalności usługowej wymaga interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu nieruchomości, marketingu, zarządzania i branży przewodniej. Szczególnie istotne jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji pomieszczenia usługowego. Dzięki temu na starcie istnieje możliwość pozyskania zwiększonej bazy klientów. Jest to niezwykle trudne zadanie, ponieważ wiąże się nie tylko ze znajomością rynku nieruchomości, ale także wiedzy technicznej, która pozwoli na ocenę lokalu pod względem inwestycyjnym i aranżacyjnym. Jedną z firm na polskim rynku, która w swojej ofercie posiada usługę reprezentacji najemcy jest Forbis Group. Zapewnia pomoc w pozyskaniu powierzchni dopasowanej do prowadzonej lub planowanej działalności.
Jak wybrać lokal?
To pytanie stawia sobie każdy przedsiębiorca, którego działalność jest nastawiona na bezpośredni kontakt z klientem. Niezależnie od tego, czy w lokalu powstanie butik, siedziba banku czy salon kosmetyczny lub kawiarnia, najistotniejszą jego cechą jest dobra lokalizacja. Pod hasłem „dobra lokalizacja” nie kryje się koniecznie „centrum miasta”, ale przede wszystkim rozwinięta infrastruktura komunikacyjna, niewielka odległość przystanków autobusowych czy odpowiednia ilość miejsc parkingowych. Badania opinii konsumentów jednoznacznie wskazują, że problem z zaparkowaniem auta zdecydowanie zniechęca do skorzystania z usług firmy.
Kolejną ważną kwestią, o której nie można zapomnieć jest ekspozycja lokalu. Składa się na nią umiejscowienie powierzchni usługowej przy głównym ciągu komunikacyjnym bądź stworzenie widocznej na pierwszy rzut oka witryny zachęcającej do odwiedzenia firmy. Znalezienie odpowiedniego lokalu w centrum miasta często stanowi problem. Warto się zastanowić, czy korzystniejsze nie okaże się rozpoczęcie działalności w pobliżu nowego osiedla mieszkaniowego lub dużego biurowca. Wszystko oczywiście koreluje z charakterem prowadzonej firmy. Jeśli lokalizacja spełnia wszystkie wymogi klienta, to następnym krokiem jest ocena wydajności powierzchni pod kątem planowanej działalności, a także analiza wymogów prawno-budowlanych.
Reprezentacja najemcy – marketing czy pomoc?
Usługa polegająca na reprezentacji najemcy to kompleksowa pomoc w stworzeniu wizji lokalu i odnalezieniu odpowiedniej powierzchni, która będzie spełniała oczekiwania klienta. To także analizy rynkowe, oceny techniczne i negocjacje umów najmu. Wszystko, co jest niezbędne do rozpoczęcia działalności w nowej lokalizacji. Oczywiście współpraca z firmą reprezentującą nie musi kończyć się tylko podpisaniem umowy najmu. Forbis Group oferuje także kompleksowe usługi aranżacyjno-wykończeniowe, co pozwala na zrealizowanie projektu zgodnie z pierwotnymi planami klienta.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Forbis Group
Zobacz również porady ze strony: http://mojemieszkanie.ovh