Możliwe, że sobie nie zdajesz z tego sprawy, ale materiały POSM to nieodłączny element wielu biznesów, w tym również twojego!
POSM to skrót od angielskiego „Point Of Sales Materials”, chociaż w polskiej terminologii częściej korzysta się ze skrótu POS, czyli „Point of sale”. Niezależnie od nomenklatury chodzi o materiały reklamowe wspomagające sprzedaż w twoim punkcie.
Skąd wzięły się materiały POSM? Historia tego typu reklamy sięga stuleci. Już w czasach starożytnych rzemieślnicy czy handlarze wykorzystywali proste formy ogłoszeń czy reklamy w celu promocji. Głównie w formie napisów na ścianach ale też szyldów wykonanych z drewna lub kamienia. W starożytnej Grecji pojawiła się pierwsza reklama pisana, która zawierała informację na temat nadchodzących wydarzeń. Później dzięki wynalezieniu druku, wraz z rozkwitem handlu reklama przechodziła swój renesans. Można powiedzieć ze byli to swego rodzaju pradziadkowie POSM.
Jakie materiały POS wyróżniamy? Cóż wiele jest różnych nośników, o których prawdopodobnie nie pomyśleliby państwo, że nazywają się POS czy POSM. Takie materiały reklamowe jak chociażby stojaki reklamowe, broszury czy też potykacze.
Najłatwiej jest sobie wyobrazić hotel, punkt sprzedaży w galerii handlowej, czy po prostu lokalny sklep lub kawiarnię. W każdym z tych miejsc spotkamy się z ulotkami, stojakami na reklamy czy jakimiś ciekawymi plakatami. Wszystkie te materiały mają na celu zwrócenie uwagi potencjalnego klienta na ciekawe promocje, ofertę czy ciekawe wydarzenie związane z danym miejscem.
Z pewnością jedną z głównych zalet takiej reklamy jest możliwość taniego dotarcia do szerokiej liczby odbiorców. Wystarczy ustawić odpowiedni artykuł np. potykacz, w ruchliwym miejscu jak galeria handlowa żeby zwrócić uwagę mnóstwa przechodniów. Dlatego materiały POSM często jest spotykane właśnie w galeriach, stacjach benzynowych czy ruchliwych punktach na mapie miasta.
Odpowiednie dobrane środki reklamowe mogą pomóc rozwinąć twój biznes w ogromną skutecznością!