Ten artykuł jest dobrym miejscem do rozpoczęcia poszerzenia swojej wiedzy, jeśli chodzi o projektowanie planu oświetlenia dla biura. Ten artykuł oferuje dogłębne spojrzenie na to, jakie oświetlenie działa najlepiej w konkretnych obszarach w biurze i wyjaśnia różnicę między oświetleniem tle i oświetleniem punktowym.
Ten artykuł pomoże upewnić się, że zapewniasz swoim podwładnym zakres oświetlenia biurowego, który pozwoli im na możliwie najbardziej efektywną pracę.
Od czego zacząć?
Poziom światła w biurze ma ogromny wpływ na wydajność. Słabe oświetlenie może mieć wpływ na wydajność zespołu, gdyż niski poziom światła może sprawić, że ludzie czują się śpiący, a nawet może to powodować problemy zdrowotne: takie jak zmęczenie oczu i bóle głowy. Na drugim końcu sprawy jest fakt iż zbyt jasne oświetlenie może wywołać migrenę i powodują zmęczenie oczu – gdyż człowiek musi pracować ciężej bo jego oku jest trudniej skupić się przy tak jasnym świetle. Tutaj liczy się prawo balansu światła, włącznie z naturalnym światłem z okien, które może mieć znaczący wpływ na zdrowie człowieka. W badaniach wykazano, że urzędnicy z większą ekspozycją na naturalne światło mają lepszą jakość snu, podejmują więcej aktywności fizycznej więcej i cieszą się lepszą jakością życia w porównaniu do pracowników biurowych z mniejszą ekspozycją na światło w miejscu pracy.
Jednak prawda jest taka, iż to światło nie musi pochodzić z naturalnego światła z okien chociaż jest to zalecane) są również lampy i żarówki, które replikują zakres naturalnego światła. Najważniejsze jest to, by swoim podwładnym zapewnić optymalny poziom „naturalny” światła.
Aby to zrobić musisz:
• Zmierzyć poziom światła w biurze, aby sprawdzić, czy masz poprawny poziom oświetlenia w każdym obszarze. W tym celu trzeba będzie zainwestować w urządzenie, które mierzy poziom światła widzialnego (wystarczy podstawowy miernik).
• Zainwestować w oświetlenie punktowe (lampy stołowe lub sufitowe) i kilka nowych żarówek, aby uzyskać odpowiedni poziom światła bezpośrednio w biurze.
Oświetlenie biurowe
Nieaktualizowanie systemów oświetlenia i bardziej wydajnych modeli może mieć rzeczywisty wpływ na rachunki za energię elektryczną. „Stara technologia” odnosi się do statycznego oświetlenia biurowego kontrolowanego za pomocą jednego przełącznika. Ten rodzaj oświetlenia nie nie oferuje samodzielnej regulacji i może powodować szereg problemów zdrowotnych: takich jak bóle głowy i zmęczenie oczu, nie wspominając o stracie energii.
Nowoczesne systemy sterowania oświetleniem
Nie ma oczywiście sensu umieszczania oświetlenia w miejscach, które są nieużywane. Bardziej skuteczny sposób, aby oświetlić biuro to użycie systemów sterowania oświetleniem za pomocą czujników, które pozwalają przełączyć światła, gdy dane pomieszczenie lub obszar jest w użyciu. Więc sterowanego czujnikiem oświetlenia w małym natężeniu ruchu: takim jak toalety, czy korytarze może drastycznie zmniejszyć ilość oświetlenia energii wykorzystywanego w obszarach tego typu. Takie systemy oświetleniowe pozwolą oszczędzić energię na bardziej wydane oświetlenie w miejscu, w którym pracownicy faktycznie pracują.
Artykuł opracowano z portalem designerskim na którym dostępne są również unikalne Meble ogrodowe Warszawa – sprawdź najnowszą ofertę