Oszczędność czasu i pieniędzy czyli outsourcing zadań marketingowych w Internecie

outsourcing

Outsourcing jest częstym zabiegiem wykonywanym przez wszelkiego rodzaju firmy i to od bardzo dawna. Polega on na zlecaniu pewnych, konkretnych zadań firmom zewnętrznym, w celu zniwelowania kosztów, najczęściej outsourcing dotyczy ochrony budynków, księgowości, czy tez cateringu. Outsourcing zadań marketingowych w Internecie jest stosunkowo młodą gałęzią outsourcingu, jako takiego, głównie ze względu na niedługą historię marketingu w Internecie, jednak tak samo jak sam Internet rozwija się coraz szybciej.

Większy profesjonalizm

Duże firmy mogą pozwolić sobie na stworzenie działu odpowiedzialnego za marketing w Internecie, mogą zatrudnić wysokiej klasy specjalistów, jednak często i tak korzystają z usług agencji, ponieważ jest to tańsze i wygodniejsze. Skoro nawet duże firmy często korzystają z usług firm zewnętrznych, to, co mają powiedzieć małe przedsiębiorstwa? No cóż, również dla nich najlepszy w tym wypadku jest outsourcing.

Małe firmy nie są w stanie poświęcić swojego budżetu na zatrudniane specjalistów, dlatego często marketingiem w Internecie zajmuje się “pani Krysia z księgowości”, która co prawda nie zna się na tym, ale skoro szef kazał, to musi się tym zająć. Takie rozwiązanie jest samobójstwem. Przede wszystkim, dlatego, że osoba niewyspecjalizowana w tym zakresie nawet z najlepszymi zamiarami nie da rady stworzyć dobrego marketingu, poza tym mając inne obowiązki w firmie nie może poświęcić na zadania w Internecie wystarczająco dużo czasu.

Zlecenie zadań marketingowych w Internecie firmie zewnętrznej pozwoli odciążyć personel, a ponadto w stosunkowo krótkim czasie może przynieść znaczne korzyści, ponieważ osoby w wyspecjalizowanych agencjach są biegłe w marketingu internetowym, wiedzą gdzie i jakie wpisy umieszczać, aby przyniosły one wymierne korzyści.

Finansowe korzyści

Agencja E-MarketingowaDo tej pory niewiele firm w Polsce zlecało zadania marketingu w Internecie firmom zewnętrznych, należy także podkreślić, że wiele z firm wcale nie widziało potrzeby zaistnienia w Internecie ich marketing opierał się głównie na bilbordach i reklamach w radiu oraz telewizji.

Obecny postęp uświadamia niemalże wszystkich o konieczności prowadzenia działań marketingowych w Internecie, a dodatkowa kiepska sytuacja gospodarcza zmusza instytucje do szukania oszczędności, a biorąc pod uwagę koszty utrzymania własnego zespołu zajmującego się marketingiem w Internecie, a zlecenie tego typu zadań agencji dość szybko staje się jasne, że taniej jest zlecić wszelkie tego typu zadania firmie zewnętrznej.

Oszczędności płyną nie tylko z faktu braku konieczności bezpośredniego zatrudniania specjalistów od PR’u, informatyków, czy też grafików w firmie, ale także z braku konieczności utrzymania dodatkowych pomieszczeń, komputerów, skanerów i wszelkiego rodzaju innych sprzętów, które są niezbędne do tworzenia dobrych kampanii marketingowych w Internecie.

Problemy outsourcingu

Problemy outsourcingu pojawiają się zwykle jedynie po stronie dostawcy usługi, czyli agencji marketingowej, której zleca się wykonanie zadań marketingowych w Internecie. Podstawowym problemem jest brak wiedzy na temat firmy, której marketing został jej powierzony, należy poświęcić sporo czasu, aby zgromadzić wystarczająco dużo wiedzy na temat danej instytucji, a w tym z kolei często przeszkadza brak zaufania i chęci dialogu ze strony zleceniodawcy.

W celu przełamania tej niechęci specjaliści z agencji niejednokrotnie muszą spotykać się ze zleceniodawcą i tłumaczyć, dlaczego tak ważne jest utrzymywanie stałego dialogu pomiędzy instytucjami. Z czasem, gdy rola kontaktu jest już jasna dla obu stron, współpraca przychodzi znacznie łatwiej, a zespół zajmujący się zadaniami marketingowymi w Internecie traktowany jest niemalże jak wewnętrzny oddział firmy.

Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ przy tak bliskich kontaktach specjaliści z agencji doskonale wiedzą, jakie cele mają wyznaczone, a w razie jakichkolwiek sytuacji kryzysowych są oni na bieżąco informowani o problemach i mogą naprawdę szybko reagować na zmiany. Takie działania mogą uchronić wizerunek firmy przy każdej, nawet bardzo ciężkiej sytuacji.

Autorem artykułu jest serwis https://www.businessweb.pl zajmujący się kompleksowym marketingiem internetowym.

1 komentarz

  1. Murarz pisze:

    Bardzo mnie interesuje temat kryptowalut i staram się czytać wszystko, co dotyczy zarabiania na giełdach czy trzymaniu konkretnej waluty. Na https://www.kryptoporadnik.pl/bitmex-kryptowaluty-z-dzwignia-do-100x/ znalazłem ciekawy poradnik z wieloma cennymi wskazówkami. Jeśli ktoś dopiero zaczyna swoją przygodę z inwestowaniem w waluty, naprawdę warto zapoznać się z tym poradnikiem. Myślę, że nawet osoby doświadczone znajdą dla siebie sporą dawkę nowej wiedzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *