Z wszystkich miejsc pracy, które mają związek z branżą sportową – około 25% jest związanych z tematem marketingu sportowego. Jest to popularna ścieżka kariery nie tylko dlatego, że daje naprawdę wiele możliwości, ale dlatego też że ten rodzaj zawodu jest zawsze świeży, kreatywny i najnowocześniejszy. Sportowcy są zawsze na fali twórczej, a dla wielu z nich ma nieprzerwanie w sobie o dreszcz emocji, co niewątpliwie nakręca całą markę.
Jakie umiejętności są potrzebne, aby sprawdzić się jako specjalista ds. marketingu sportowego?
Odpowiadając na pytanie o to, jakie są najważniejsze umiejętności, aby zostać zatrudnionym w marketingu sportowym trzeba podkreślić, że odpowiedzi jakie można usłyszeć są różne. Jednak kilka wątków, na których skupimy się w tym artykule są tymi powtarzającymi się najczęściej.
Wielozadaniowość
Wielozadaniowość jest ważna. Prawdziwa interpretacja tzw „multitaskingu” to w istocie robienie wiele rzeczy naraz i tak jest naprawdę. Jeśli chodzi o ten aspekt w marketingu sportowym nie ma miejsca na przelewki. Chcesz się wybić w tej branży to musisz być zawsze za pan brat z zarządzaniem zadaniami. Praca w marketingu sportowym wymaga silnej umiejętności zarządzania zadaniami, ponieważ będziesz odpowiedzialny za szeroki zakres obowiązków – w tym między innymi takich jak: reklama, druk, artykuły promocyjne, media cyfrowe / społeczne, wydarzenia… wymieniając tylko kilka. Jeśli chcesz zobaczyć, jak się to robi wzorowo spójrz na http://bikesquad.pl/tanie-lekkie-rowery-trekkingowe-romet-kross/. Po prostu musisz być w stanie zrównoważyć swoje zadania, nadać priorytety na liście czynności do wykonania i pozostać na wysokim poziomie.
Miej otwarty umysł
Niewłaściwe wyobrażenie wielu osób poszukujących pracy w branży sportu jest takie, że kariera w marketingu sportowym oznacza, że będziesz pracować w mediach społecznościowych i tweetować zabawnych rzeczy przez cały dzień. Złe myślenie. Media społecznościowe są jednym z aspektów marketingu sportowego, ale w prawdzie, aby odnieść sukces i rozwijać się w swojej karierze, musisz zrozumieć interes sportowy i wszystkie działy wspierające, a nie tylko Twitter i Pinterest.
Bądź skupiony na dużym celu – na przykład, jeśli pracujesz dla zespołu, naprawdę sprowadza się do sprzedaży biletów i szukaniu sponsorów (są też inni ludzie odpowiedzialni za zwycięstwo). Ważne jest pomyśleć o tym, bez względu na to czy piszesz wpis na Facebooku, projektujesz broszurę czy planujesz plakaty radiowe. Zbyt wiele osób w tej branży bardziej skupiało się na byciu dowcipnym i twórczym, ale w końcu zapomina o celu firmy. Nie bądź jednym z nich.
Jeśli możesz wnieść różne pomysły do firmy, na różnych kanałach (społecznych, poczty elektronicznej, radiu, marketingu bezpośrednim itp.), Które wykazują kreatywność, a jednocześnie pozostając w zgodzie z celami firmy, będziesz wyróżniać się w morzu skomplikowanych kandydatów.
Musisz też mieć plan – wizję. Twoje życie będzie łatwiejsze, a marketing będzie skuteczniejszy, jeśli będziesz mieć plan. Posiadanie planu ułatwia zarządzanie czasem i minimalizuje błędy.