Kim jest architekt biznesu?
Architekt biznesu, to osoba, która buduje swój kapitał opierając się na wiedzy i doświadczeniu innych ludzi. Dzięki swoim zdolnościom interpersonalnym, nie potrzebuje on znacznej wiedzy inżynieryjnej, by odnosić sukces. Zastanawiałeś się kiedyś, jakie są najlepiej płatne zawody w wielkich korporacjach i jacy ludzie je zajmują? Wysoko wykwalifikowany programista będzie zarabiał mniej, niż osoba, która go zatrudniła, mimo że dysponuje on znacznie większą wiedzą w branży, w której działa firma. Budowlaniec, który jest w stanie wykonać każdą pracę nigdy nie będzie jeździł tak dobrym samochodem, jak właściciel firmy, w której pracuje. Jaki jest tego powód? Kim są ci ludzie, którzy skupiają wokół siebie wybitnych fachowców czerpiąc dzięki nim pokaźne korzyści?
Jaki mają cel?
To właśnie wspomniani Architekci biznesu. Ich celem nie jest zdobywanie wiedzy, czy doświadczenia w danej branży. Oni chcą zdobywać pieniądze. A w ich pozyskiwaniu są wykwalifikowani, jak mało kto. Handlowiec, który z powodzeniem sprzedaje produkty, nie musi wcale wiedzieć jak zostały one skonstruowane. Jego wiedza w tym temacie ogranicza się do absolutnego minimum. Jedyne co musi on wiedzieć, to jak, co i komu może sprzedać. Tak działa umysł osoby, która nastawiona jest na zdobywanie pieniędzy.
Co pozyskują architekci biznesu?
Jeżeli zamiast pozyskiwać pieniądze osoba taka zdecyduje się pozyskiwać ludzi, którzy potrafią pozyskać te pieniądze za nią, może ona się nazywać Architektem biznesu. Takie nastawienie nie jest zbyt często spotykane, ponieważ ludzie nie doceniają siły zdolności interpersonalnych. Nie daj się zwieźć pozorom. Być może wysoko wykwalifikowani inżynierowie zarabiają średnio więcej niż tak zwani humaniści, jednak nigdy nie będą oni w stanie dobić do stawki, którą zdolni humaniści mogą osiągnąć bez większych trudów!
Czy jesteś gotów zostać architektem biznesu?
Praca ta jest doskonałym przykładem jak spryt, odwaga i zaangażowanie mogą przyczynić się do rozwoju drobnej i średniej przedsiębiorczości. Czasem pomysł, która wydaje się nam mało warty, dla kogoś innego może okazać się żyłą złota. Jeżeli więc ktoś poda ci pomysł na pewien biznes, nie zbywaj go od razu. Pomyśl jak wykorzystać jego potencjał aby przerodził się w dobrze prosperującą firmę.