Liczba osób korzystających z polskich usług noclegowych od lat systematycznie pnie się ku górze. Wraz ze wzrostem klientów, zwiększają się również oczekiwania względem hoteli i pensjonatów. Do spełnienia poniżej wymienionych punktów powinni przyłożyć się dyrektorzy i managerowie, którym zależy na pełnym zadowoleniu gości i podwyższeniu poziomu jakości obsługi.
Przyjazna i profesjonalna obsługa
Pierwszą osobą, którą widzimy po wejściu do punktu noclegowego, jest recepcjonista. Od razu powinniśmy zwrócić uwagę na to, czy zwraca się do nas z uprzejmością i uśmiechem na twarzy. Odpowiada on za to, aby od pierwszych chwil w nowym miejscu czuć się jak najbardziej komfortowo.
Bardzo istotna jest również kompetentność obsługi. Pracownicy powinni biegle operować co najmniej jednym językiem obcym, potrafić udzielać odpowiedzi na pytania gości oraz rozwiązywać ich różne problemy. Dodatkowym plusem będzie wręczenie z ich strony specjalnego pakietu powitalnego, zawierającego np. gadżety hotelowe, kosmetyki czy drobny poczęstunek.
Zasady kultury i szacunku do klienta, chęci pomocy oraz profesjonalizmu powinny dotyczyć całego zespołu pracowniczego.
Idealne warunki do spania
Obiekty, tj. hotele, motele czy pensjonaty, pełnią przede wszystkim funkcję wypoczynkową. Pokoje muszą być wyposażone w łóżka o odpowiedniej długości i szerokości, dopasowanej do różnych sylwetek i wysokości ciała, oraz komfortowe materace, zapewniające odpowiednią sprężystość i twardość (zobacz ofertę na materace koło). Ważne, aby wybierać takie, które będą przeznaczone do szybkiego i łatwego czyszczenia, z uwagi na częstą wymianę gości. Profesjonalny punkt noclegowy powinien mieć na stanie kilka materacy ze specjalnymi pokryciami antyalergicznymi.
Poza tym należy również zadbać o regularne wietrzenie sypialni oraz utrzymanie stałej, optymalnej temperatury i wilgotności powietrza. Łóżko jest centralnym punktem każdego pokoju hotelowego, dlatego trzeba pamiętać o stałej wymianie pościeli i poduszek. Miłym elementem będzie dopasowanie koloru pościeli do pozostałych elementów dekoracyjnych danego pomieszczenia.
Powierzchnia do uprawiania sportu
Świadomość dbałości o swoje zdrowie, ciało i kondycję fizyczną jest coraz większa. Nie wszystkie kompleksy noclegowe dysponują specjalnie wydzielonymi strefami sportu. Klienci chętniej wybierają te miejsca, które mogą pochwalić się takim miejscem, nawet kosztem dopłacenia kilkudziesięciu złotych do ceny wynajmu.
Najbardziej pożądany wśród gości jest oczywiście basen rekreacyjny z jacuzzi. Ważne, aby utrzymywać go w stałej czystości i regularnie wymieniać wodę. Wśród pań prym wiodą zajęcia taneczne oraz fitness, natomiast panowie chętniej wybierają siłownię i salę gimnastyczną.
Bardziej luksusowe hotele zapewniają dodatkowe atrakcje dla aktywnych fizycznie klientów, m.in. kryte korty tenisowe lub wielkopowierzchniowe hale widowiskowo-sportowe przeznaczone do uprawiania różnych dyscyplin, m.in. piłki nożnej i koszykowej czy unihokeja.
Dodatkowym wabikiem na klientów mogą być też hotelowa sauna oraz punkt SPA.
Macie tak czasem śpiąc w hotelu, że budzicie się zawsze o tej samej porze w nocy? Np. 3 rano. Ja tak mam :/ Jest stronka http://znaczenie-godzin.pl/, która pomaga odkryć co się kryje za tą godziną. Chyba skorzystam