Przeróbka roweru na elektryczny – zalety i wady

Podsumowując wszystko, o czym można mówić w kontekście tego jak zrobić rower elektryczny warto przeczytać https://zibibike.pl/blog/jak-zrobic-rower-elektryczny-konwersja-roweru-klasycznego-na-elektryczny-n9 . Tutaj natomiast ograniczmy się do zalet i wad uzyskania zestawu do konwersji rowerów elektrycznych, aby każdy kto ma ochotę na własnoręcznie robione rowery ze wspomaganiem elektrycznym miał możliwość je uzyskać.

Przeróbka roweru na elektryczny – zalety

Jeśli zdecydujesz się na to rozwiązanie Możesz zachować swój ukochany stary rower, ten, którego używasz od lat, i do którego jesteś przywiązany emocjonalnie. Dołączysz silnik elektryczny do roweru i kilka innych niezbędnych elementów i gotowe.

Zakup zestawu do konwersji jest tańszy niż zakup nowego e-roweru. Zestawy do konwersji nie są trudne do zainstalowania, zazwyczaj zawierają przejrzyste instrukcje i wszystkie niezbędne narzędzia, więc nie musisz płacić komuś, aby to za Ciebie zdecydował się zainstalować. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebował lub chciał zmienić swój stary rower, po prostu kup nowy i zainstaluj zestaw do konwersji. Takie zestawy są solidne i mogą służyć przez lata i potrzebują jedynie corocznej rewizji, jak każdy inny e-rower.

Jeśli masz ochotę na przygodę, możesz stworzyć własny zestaw do konwersji, kupując najlepsze części najlepszych zestawów do konwersji e-rowerów, a jeśli kiedykolwiek masz ochotę na wyższą prędkość lub mocniejszy rower, spróbuj zmienić silnik, który już posiadasz, na mocniejszy, a nie na zupełnie nowy zestaw do konwersji. Tylko upewnij się, że nowa opcja również pasuje do funkcji zestawu, który już posiadasz. Wszystkie zestawy mają co najmniej 1 rok gwarancji.

Przeróbka roweru na elektryczny – wady

Niektórzy kupują zestawy do konwersji przedniej piasty bez zwrócenia uwagi na to, że ich dotychczasowe rowery mają mniejsze lub większe koło, co oznacza, że muszą albo kupić nową oponę tylną, aby dopasować ją do przedniej, albo zmienić zestaw do konwersji na mniejszy. Mimo że zestawy do konwersji naprawdę poprawiają wydajność roweru, nadal nie działają zupełnie jak e-rower, a ponieważ rower stanie się cięższy, będzie trudniej go przenieść na górę lub umieścić w pojeździe. Opony mogą się zużywać częściej niż wcześniej ze względu na ciężar, który muszą unieść, ale nie jest to tak dramatyczne, jak się wydaje, po prostu sprawdzaj je co dwa tygodnie. Dostosowanie zwykłego roweru do elektrycznego może zająć Ci kilka dni, zwłaszcza jeśli zestaw, który zainstalowałeś, jest cięższy niż oczekiwano.

Niektórzy ludzie wolą kupić najdroższy zestaw myśląc, że jest to najlepszy dla nich, gdy faktycznie jest przeznaczony dla określonego rodzaju rowerzysty. Jeśli nie poświęcisz wystarczająco dużo czasu i cierpliwości, aby samodzielnie zainstalować zestaw do konwersji i zainstalujesz go w pośpiechu, możesz skończyć z uszkodzonym zestawem do konwersji i może to być niebezpieczne gdy znajdziesz się już na drodze. Więc co o tym myślisz? Czy zestaw do konwersji e-rowerów jest dla Ciebie czy raczej wolisz wydać mniej pieniędzy i od razu kupić gotowe rozwiązanie?

[TB]

1 komentarz

  1. Węgorz pisze:

    Świetny artykuł omawiający zalety i wady przeróbki roweru na elektryczny. Dla tych, którzy chcą samodzielnie podjąć się takiego projektu, kluczowe jest użycie wysokiej jakości części. Również regularne serwisowanie i konserwacja mogą znacząco wpłynąć na trwałość i wydajność roweru. Jeśli szukasz odpowiednich części do swojego projektu, warto sprawdzić ofertę tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *