Gadżety reklamowe są nieodłącznym elementem działalności reklamowej w różnych branżach. Świetnie sprawdzają się jako podarunek dla aktualnych klientów lub jako forma przyciągania do firmy nowych osób, które mogą być zainteresowane skorzystaniem z usług czy zakupem produktów. Jeśli firma planuje wykonanie gadżetów reklamowych, warto szukać czegoś oryginalnego i niebanalnego. Dzięki temu można bowiem mieć pewność, że oferta na pewno zostanie zapamiętana.
Gadżety reklamowe możemy spotkać w wielu firmach, działających w przeróżnych branżach. Firmy działające stacjonarnie oferują gadżety klientom, którzy odwiedzają ich siedziby. Te, które działają w sieci, najczęściej dorzucają gadżety reklamowe do zamawianych produktów. Rodzaj i wygląd gadżetów reklamowych na przestrzeni lat mocno się zmienił. Niektóre są nadal aktualne, inne powoli zaczynają odchodzić do lamusa. Jeszcze do niedawna najpopularniejszymi gadżetami reklamowymi były smycze reklamowe, breloczki, czapki z daszkiem, koszulki, długopisy czy kalendarze i notatniki z firmowymi emblematami. Dziś firmy idą nieco dalej, oferując gadżety, które wyróżniają się, są niebanalne i przemyślane.
Gadżety z nietypowych tworzyw
Wśród popularnych w ostatnich czasach gadżetów, na uwagę zasługują między innymi te, które są wykonane z różnych tworzyw – może to być sklejka, tworzywa sztuczne, czasem również inne materiały. Dobrym pomysłem na gadżet dla klientów jest grawerowanie sklejki – można z niej wyczarować praktycznie wszystkie kształty, stworzyć z niej efektowne breloczki, magnesy na lodówkę czy zawieszki, które będą wisiały gdzieś w widocznym miejscu. Dzięki możliwości grawerowania, na przedmiotach można umieścić napisy, rysunki, grafiki, logo firmy czy namiary. To dobre rozwiązanie, dzięki czemu marka będzie zapadała w pamięć odbiorców. Gadżety ze sklejki można wykonać w dużej ilości, a dzięki nowoczesnym maszynom i laserom tnącym i grawerującym można mieć pewność, że wszystkie gadżety będą prezentowały się dokładnie tak samo. Takie formy promowania można wykorzystać między innymi na targach, wystawach i innych imprezach branżowych. Na pewno sprawdzą się o wiele lepiej niż nieśmiertelne długopisy.
Warto ustalić budżet na reklamę
Wykonanie czy zakup gotowych gadżetów reklamowych może być sporym wydatkiem dla firmy, dlatego warto jest dopasować ich rodzaj oraz cenę do możliwości finansowych firmy, a także do liczby klientów, którym mają być rozdawane. Jeśli gadżety mają trafiać do wszystkich potencjalnych klientów, być masowo rozdawane na targach czy eventach, jest oczywiste, że nie mogą być to produkty drogie. Wtedy warto szukać efektownych i pomysłowych drobiazgów, ale w takim budżecie, który nie będzie przekraczał możliwości firmy. Jeśli natomiast gadżety mają być jedynie dla wybranych bądź firma działa w dosyć luksusowej branży, jak chociażby sprzedaż nowych aut, można sobie pozwolić na gadżety reklamowe o wyższej wartości. Im droższe są produkty czy usługi, które firma sprzedaje, tym droższe i bardziej oryginalne mogą być gadżety, które będą wręczane potencjalnym klientom. Czasem kwestia ceny nie jest nawet aż tak istotna, jak dobry, kreatywny pomysł. Cena gadżetu nie zawsze ma wpływ na to, czy spełnia on swoją funkcję jako materiał reklamowy.