Najlepszy trening personelu restauracji to mieszana strategia. Po przejściu przez proces zatrudniania pracowników restauracji, ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, jest obrót pracowników z tandetnego programu szkolenia personelu. Być może nie masz jednak czasu na opracowanie pełnego planu szkolenia personelu restauracji?
Gdybyśmy musieli go zawęzić, zostałyby poniższe wskazówki, które wtapiają się w trening personelu restauracji, bez względu na to, jak bardzo jest on rozbudowany – każda Zakopane restauracja może z tego skorzystać.
Wskazówka # 1: Edukacja
Ważne jest, aby nie przeoczyć bezpośredniej korzyści formalnego programu szkoleniowego w restauracji. Edukacja w formie instrukcji może być niezbędna dla wielu pracowników restauracji. Wszyscy Twoi pracownicy będą potrzebować instrukcji dotyczących działania Twojej restauracji, menu restauracji, obsługi gościa, procesów personelu i tego, jak mają działać.
Pisemne instrukcje mogą być przydatne, jeśli chodzi o edukację. Formalne szkolenie będzie musiało zawierać plan szkoleń dla pracowników restauracji lub system celem wyjaśniania wszystkiego w restauracji w najmniejszych szczegółach.
Oto kilka rzeczy, które należy uwzględnić w edukacji:
-
Informacje o restauracji: Rodzaj kuchni, idealny klient, przeciętny gość, najbardziej ruchliwe godziny, najpopularniejsze pozycje w menu, informacje nt szefa kuchni, informacje o właścicielu.
-
Instrukcje operacyjne: role i obowiązki personelu, korzystanie z restauracji, informacje jak przygotowuje się jedzenie, jak wybierane jest menu, jak pracują pracownicy itd.
Wskazówka # 2: Demonstracja
Dobre szkolenie personelu restauracji obejmuje demonstrację. Dobra demonstracja obejmuje trenera wykonującego zadania, od którego uczestnicy muszą się uczyć. Praktykanci przestrzegają odpowiednich technik, aby później je replikować.
Oto kilka rzeczy, które powinieneś wykorzystać podczas szkolenia demonstracyjnego:
-
Zastawienie stołu
-
Uwagi dotyczące zamówień
-
Przywitanie gości
Wskazówka # 3: współpraca
Szkolenie dla personelu restauracji powinno również obejmować elementy współpracy – to pozwala pracownikom uczyć się od siebie nawzajem i pomaga najlepszym pracownikom w szkoleniu nowego lub słabszego personelu. W przypadku zatrudniania nowych pracowników daje to pracownikom szansę zobaczenia wewnętrznych działań restauracji, zanim będą musieli realizować samodzielnie … dokładnie tak, jak najlepiej się sprawują. Pozwala to także personelowi trenować siebie nawzajem, co może poprawić umiejętności z każdej strony.
Nawet jeśli twoi pracownicy są w zespole od jakieś czasu i są przeszkoleni, nie możesz zapominać o ciągłym szkoleniu. Może pomóc w doskonaleniu umiejętności, rozwiązywaniu wszelkich problemów, zanim w ogóle się pojawią i poprawie zachowania pracowników.
Oto o czym nie można zapominać przy wdrażaniu strategii ciągłego szkolenia: sugestywna sprzedaż, dzięki której Twoi kelnerzy lepiej poznają Twoją restaurację i menu w restauracji, łatwiej im będzie zaproponować dopasowanie żywności do wina, zaproponować desery i poprawić ich sprzedaż (i twój zysk).