Producenci prześcigają się w projektowaniu urządzeń biurowych zapewniających bezawaryjną oraz wydajną pracę. To dobra wiadomość dla klientów, którzy mają w czym przebierać, jeżeli poszukują dobrej drukarki do swojego biura. Jednak nadal nie jest to sprzęt całkowicie bezawaryjny, dlatego też trzeba być przygotowanym na usterki, które mogą przydarzyć się w każdym momencie. Jak można sobie z nimi poradzić?
Nawet najlepsza kserokopiarka może kiedyś się zepsuć. Oczywiście, zdarza się, że urządzenie, które jest właściwie wyeksploatowań i konserwowane nie psuje się przez lata, ale nie oznacza to, że usterki można sobie lekceważyć. Wtedy, gdy kopiarka w biurze używana jest na co dzień, trzeba być przyszykowanym na wszelkie ewentualności. Właśnie dlatego coraz więcej firm oferujących drukarki i prowadzących ich serwis świadczy także usługi w ramach korzystnych umów serwisowych.
Ochrona gwarancyjna kiedyś się skończy
Wtedy, gdy kupuje się nową kserokopiarkę, wraz z nią otrzymuje się również gwarancję producenta. W dokumencie gwarancyjnym można dowiedzieć się dokładnie, na jaką pomoc można dokładnie liczyć. Wielu producentów ksero wychodzi naprzeciwko potrzebom klientów i zapewnia szybką reakcję w razie zgłoszenia oraz pomoc serwisantów przyjeżdżających na miejsce. Niestety, nie zawsze jest to możliwe i urządzenie może być zabrane do serwisu stacjonarnego. Rozpatrywanie zgłoszenia w ramach gwarancji pod kątem czasu zależne jest tylko od producenta i serwisu.
Czas ochrony gwarancyjnej dla nowych kserokopiarek wynosi zwykle od 1 do nawet 5 lat. Warto przy tym pamiętać, że gwarancja obowiązuje tylko przy dochowaniu jej zapisów, co oznacza konieczność użytkowania sprzętu zgodnie z zaleceniami producenta. Konieczne jest wobec tego używanie tylko oryginalnych materiałów eksploatacyjnych, a także regularne przeprowadzanie przeglądów konserwacyjnych.
Gdy gwarancja działa, wówczas wystarczy skontaktować się z serwisem. Niestety, ma to też swoje minusy – czas reakcji może być za długi, także czas naprawy może niebezpiecznie się wydłużać, zostawiając firmę przez ksero do dyspozycji. Poza tym gwarancja kiedyś się kończy. To powoduje, że warto pomyśleć o dodatkowej ochronie dla sprzętu biurowego.
Umowa serwisowa dla kserokopiarki
Wtedy, gdy interesuje cię wygoda w korzystaniu z ksero, pomyśl o zawarciu umowy serwisowej dla urządzenia. To pewnego rodzaju polisa ubezpieczeniowa dla urządzenia, ponieważ dzięki tej umowie można otrzymać ekspresową pomoc, która dotyczy nie tylko sytuacji, gdy potrzebny jest serwis kserokopiarek, ale również przeprowadzanie przeglądów czy dostarczanie materiałów eksploatacyjnych – wtedy mowa o umowie serwisowo-materiałowej. Przy tego rodzaj umowach nie pojawiają się już dodatkowe koszty napraw.
Tego rodzaju umowa jest wprawdzie dodatkowo płatna, ale za to niesie ze sobą szereg korzyści dla firmy. Przede wszystkim można zamawiać szybkie naprawy w miejscu działania urządzenia, czyli nie trzeba najczęściej transportować go do serwisu. Gdy okaże się, że sprzęt wymaga poważniejszej naprawy, wtedy można również otrzymać kserokopiarkę zastępczą. Dzięki umowie serwisowej można też przedłużyć żywotność sprzętu – specjalista z serwisu będzie w określonym czasie przychodził i sprawdzał sprzęt, przeprowadzał prace konserwacyjne i wymieniał części zamienne.
Serwis kserokopiarki bez umowy
Gdy nie chcesz decydować się na dodatkową umowę serwisową i związane z nią koszty, wtedy możesz po prostu korzystać z usług serwisu wtedy, gdy pojawią się jakieś usterki sprzętowe. W takiej sytuacji, oczywiście, pokrywasz wydatki na naprawę z własnej kieszeni i są one zależne od rodzaju usterki – czasami trzeba dokupić też dodatkowe części, co podwyższa wydatki. Można za to liczyć również na szybką reakcję i naprawę na miejscu – wystarczy zadzwonić.
Szukasz dobrego serwisu kserokopiarek w Warszawie? Do skorzystania ze swoich usług zaprasza firma Fix&Print posiadająca w tej dziedzinie wieloletnie doświadczenie.