Praca specjalisty do spraw marketingu to dobry plan na zawodową przyszłość dla osób, które doskonale odnajdują się w świecie reklamy, PR-u, działań promocyjnych, są otwarte na relacje z różnymi klientami, a jednocześnie potrafią działać pod presją czasu i w dosyć dużym stresie. Bycie specjalistą od marketingu jest idealne dla osób aktywnych, które nie boją się nowych wyzwań – każdy dzień pracy może bowiem wyglądać zupełnie inaczej.
Specjaliści do spraw marketingu pracują w dużych przedsiębiorstwach w działach marketingu, a także w agencjach reklamowych i marketingowych oraz firmach doradczych. W ostatnich latach bardzo popularne jest doradztwo strategiczne, z którego korzystają właściciele tych firm, które nie mogą sobie pozwolić na marketingowców na etatach bądź też szukają nowego, świeżego spojrzenia na sytuację ich marki na rynku. Wielu marketingowców pracuje również na własny rachunek prowadząc swoją działalność. Dzięki temu mają możliwość współpracowania jednocześnie z różnymi klientami.
Dzień z pracy marketingowca
Osoby pracujące w marketingu powinny być przede wszystkim na bieżąco z sytuacją w kraju i na świecie, z tym, co dzieje się w ich branży, a także w social mediach. Dobrze jest więc zaczynać dzień od przeglądu prasy i mediów internetowych, dzięki czemu zawsze będziemy na bieżąco. Działania marketingowe powinny być realizowane zgodnie z planem i wcześniejszymi ustaleniami, dlatego marketingowcy powinni pilnować, aby wszystkie elementy akcji marketingowych czy reklamowych były na dokładnie tym etapie, na jakim być powinny. Warto reagować na wszelkie sytuacje kryzysowe, które mogą pojawić się na etapie komunikowania marki z klientami. Ważnym elementem działań marketingowych jest również prowadzenie profili w mediach społecznościowych dla konkretnej marki czy nawet kilku marek. Specjalista do spraw marketingu powinien więc być uważny, spokojny i cierpliwy, a także opanowany w sytuacji, gdy trzeba będzie rozwiązać jakiś konflikt z klientami czy użytkownikami sieci.
Nieustannie na bieżąco
Działania marketingowe i polityka firm nieustannie się zmienia. Wraz z rozwojem mediów internetowych i social mediów znacznie zmienił się również zakres działania specjalistów do spraw marketingu. Osoby, które studiowały ten kierunek kilka czy kilkanaście lat temu muszą więc mieć świadomość, że nie da się budować przyszłości zawodowej wyłącznie na wiedzy wyniesionej z czasów studiów. Marketing rozwija się bardzo dynamicznie – niektóre jego narzędzia są już nieaktualne, a w ich miejsce pojawiło się szereg nowych, bardziej nowoczesnych i innowacyjnych narzędzi. Specjaliści od spraw marketingu powinni więc dbać o stałe dokształcanie, zdobywanie nowych umiejętności i kwalifikacje, kursy i szkolenia, które powiększą ich kompetencje zawodowe i sprawią, że będą naprawdę dobrzy w swojej dziedzinie. Podobnie jak w wielu innych branżach, także w marketingu trzeba być na bieżąco z wiedzą, która bardzo szybko staje się nieaktualna lub przestarzała.
Polecamy:
– Kursy zawodowe w Krakowie – postaw na rozwój