CRM to proces. Pomyśl o wszystkich punktach kontaktu klienta z Twoją firmą. Najpierw widzą Twój marketing, a potem kontaktują się ze sprzedażą. Możesz mieć zespół wdrożeniowy. Potem przychodzi zdobycie klienta, zarządzanie kontem, obsługa klienta i tak dalej. To dużo kontaktu z wieloma różnymi ludźmi. CRM, w skrócie, to proces śledzenia wszystkich tych kontaktów i uczynienie go tak skutecznym, jak to tylko możliwe.
Skuteczny proces CRM – jaką daje wartość?
Wdrożenie skutecznego procesu CRM do firmy oznacza, że każdy pracownik rozmawiający z klientem ma wszystkie potrzebne mu informacje. Może to obejmować takie rzeczy, jak:
- historia zakupów,
- aktualny stan wdrożenia,
- poprzednia komunikacja,
- wiele więcej.
Upewnienie się, że cały Twój zespół jest przeszkolony w zakresie sprzedaży CRM, zagwarantuje, że wykorzystają go w pełni. Gwarantuje również, że klient rozmawia z właściwym pracownikiem bez konieczności poruszania się po systemie telefonicznym. Może to oznaczać wydajniejsze fakturowanie, komunikację wielokanałową i planowanie spotkań, w zależności od potrzeb biznesowych.
Więc jaki jest sens tego wszystkiego? Do czego służy CRM?
Ostatecznie sprowadza się to do stworzenia lepszej komunikacji dla potencjalnych klientów i klientów. Teraz, gdy już wiesz, czym jest CRM, przejdźmy do tego, do czego służy i jak Twoja firma może skorzystać z tego, że zdecyduje się na rozwiązanie takie jak wdrożenie Salesforce – jednego z czołowych oprogramowań CRM.
Co to jest oprogramowanie CRM? Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami to narzędzie do realizacji CRM. To pojedyncza aplikacja, która pomaga zarządzać relacjami z klientami. Dzięki temu każdy etap procesu jest łatwiejszy i bardziej wydajny.
Oto kilka rzeczy, które CRM może dla Ciebie zrobić:
- Prowadzibazę danych Rwoich klientów (ze zaktualizowanymi informacjami)
- Śledzi każdą interakcję z każdym klientem
- Ułatwi wysyłanie e-maili, dzwonienie i SMS-y do klientów
- Zautomatyzuje komunikację i dalsze działania
- Zarządza zadaniami i projektami pracowników
- Tworzyszczegółowe raporty dotyczące Twojego procesu CRM
- Zintegruje się z innym oprogramowaniem, którego używasz do prowadzenia firmy
Jest też więcej funkcji, ale nie myśl, że CRM to ogromne, nieporęczne elementy oprogramowania, które do działania wymagają wsparcia technicznego i wiedzy na poziomie przedsiębiorstwa. Najlepsze CRM jak wspomniany Salesforce – są proste do wdrożenia i opanowania. Wszystkim tym może zająć się Twój CRM. Jeśli istnieją elementy, w których potrzebujesz innego oprogramowania (takiego jak pakiet wsparcia technicznego lub system monitorowania sukcesu klienta), CRM może się z nim zintegrować i pobrać odpowiednie informacje.
Taka automatyzacja pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu. Mogłoby to zająć setki godzin w ciągu roku. To pieniądze, które oszczędzasz. Nowoczesne systemy CRM to mistrzowie organizacji. Możesz korzystać ze złożonych wyszukiwań, zapisanych widoków, inteligentnych kategorii i skutecznych funkcji wyszukiwania, aby znaleźć dowolną grupę kontaktów.