Internet stał się najczęściej i najchętniej wykorzystywanym źródłem informacji to właśnie za jego pomocą większość osób poszukuje ofert produktów, którymi są zainteresowani i to za jego pomocą poszukują informacji na temat rzetelności firm, z których usług mają zamiar skorzystać. To jaką opinię ma firma w sieci, bezpośrednio przekłada się na zaufanie klientów oraz szansę pozyskania nowych klientów. Niestety jak pokazuje praktyka, wiele firm nie przykłada dostatecznej wagi do tego elementu budowania wizerunku.
Większość firm nie tylko nie wykorzystuje internetu do budowania pozytywnego wizerunku, ale też nie śledzi informacji i opinii, jakie są zamieszczane w sieci na ich temat. Wiadomym jest to, że internet pozwala nie tylko odnaleźć informacje, ale też je publikować. Śledząc informacje pojawiające się na temat naszej firmy w internecie, zyskujemy wiedzę nie tylko na temat opinii klientów i poziomu ich satysfakcji z oferty, ale też mamy możliwość wyłapania nieuczciwych ataków, często inspirowanych przez konkurencję. Niestety takie działania, związane z czarnym PR stają się coraz powszechniejsze i jeśli firma nie podejmie właściwych działań w ochronie własnego wizerunku, może ponieść znaczne straty.
Obecnie są dostępne liczne narzędzia pozwalające śledzić nowe informacje pojawiające się na określony temat, w tym również na temat firm. Ich wykorzystania i bieżące śledzenie publikacji związanych z działalnością firmy dają możliwość szybkiego reagowania na wydarzenia. Dodatkowo rozwiązanie takie pozwala na nawiązanie kontaktów z klientami, odniesienie się do spornych sytuacji oraz poprawę mankamentów w działaniu firmy, jakie dostrzegają.
To właśnie takie działania skutecznie budują zaufanie do firmy i sprawiają, że klienci chętniej wybierają jej ofertę. Obecnie nikt nie może sobie pozwolić na lekceważenie medium, jakim jest internet. Warto zadbać o to, aby zapewnić sobie możliwość śledzenia wszystkich informacji związanych z firmą. Dostępne narzędzia dla firm zapewnią wymierne rezultaty oraz sporo nowych możliwości budowania pozytywnego wizerunku.”