Praca za granicą to szansa na finansową niezależność i rozwój. Jednak w razie nieszczęśliwego wypadku musisz liczyć się z barierą językową i często niezrozumiałymi lokalnymi przepisami, utrudniającymi otrzymanie odszkodowania. Kiedy należy się odszkodowanie za wypadek podczas pracy w UK i jak można je uzyskać?
Wypadki w pracy – definicja
Wypadki w pracy to określenie dotyczące nagłych zdarzeń, mających miejsce podczas wykonywania pracy. Co to dokładnie oznacza? Do wypadku dochodzi, gdy pracownik doznaje obrażeń ciała w trakcie realizacji codziennych czynności służbowych lub związanych z poleceniem wydanym przez przełożonego. Do takich wypadków możemy zaliczyć także skutkujące uszczerbkiem na zdrowiu zdarzenia mające miejsce podczas realizacji zlecenia kontraktowego bądź w podróży służbowej (o ile pracownik faktycznie realizował w tym momencie zlecone zadania).
Kiedy możesz się starać o odszkodowanie za wypadek?
Zawsze możesz starać się o odszkodowanie za wypadek, jeśli doszło do niego nie z Twojej winy podczas wykonywania pracy na rzecz pracodawcy – także wtedy, gdy nie pracujesz na terytorium własnego kraju.
Nie ma znaczenia, kto zawinił: pracodawca, współpracownik, czy też po prostu miałeś do czynienia ze zdarzeniem losowym. Masz prawo do rekompensaty zarówno w sytuacji wypadku spowodowanego umyślnie, jak i zupełnie przypadkowo.
Wypadek w pracy w Anglii – o czym warto pamiętać?
Warto pamiętać, że ważną przyczyną wypadków w miejscach pracy jest często nieprzestrzeganie przepisów BHP. Brak odpowiedniego ubrania roboczego, wadliwe maszyny czy nieprzeszkoleni pracownicy stanowić mogą zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia. W ten pośredni sposób pracodawca odpowiada za wypadek – występując o odszkodowanie, możesz jednocześnie poprawić warunki pracy w swojej firmie.
Pracodawca powinien posiadać ubezpieczenie, dzięki któremu będzie możliwe wypłacenie osobie poszkodowanej odszkodowania. Jego obowiązkiem jest zapisanie każdego takiego zdarzenia w specjalnym rejestrze wypadków, a w przypadku nieobecności poszkodowanego pracownika przez minimum 3 dni – przygotowanie i wysłanie raportu do urzędu BHP.
Jeśli zdarzył Cię wypadek w pracy w Anglii i zamierzasz starać się o odszkodowanie, spróbuj zgromadzić dane świadków tego zdarzenia. Potrzebne będą m.in. imię, nazwisko, adres i numer telefonu. Dzięki temu możliwe będzie staranne udokumentowanie wszystkich okoliczności i szybsze uzyskanie rekompensaty.
Skorzystaj z profesjonalnej pomocy
Samodzielne uzyskanie odszkodowania za wypadek w pracy w Anglii to skomplikowana i czasochłonna procedura. Musisz zgromadzić i odpowiednio zebrać wiele danych, a dokumenty sporządzić w obcym języku, zawierającym nieraz wiele specjalistycznych sformułowań. Wypadek wiąże się ze stresem, a często także z poważnymi problemami zdrowotnymi, dlatego warto skorzystać z profesjonalnej kancelarii odszkodowawczej, która w kompleksowy sposób zajmie się Twoją sprawą.
SOS-BPHC to kancelaria specjalizująca się w sprawach odszkodowawczych prowadzonych za granicą, m.in. w Wielkiej Brytanii. Możesz odzyskać spokój i skupić się w pełni na powrocie do zdrowia, a grono doświadczonych ekspertów załatwi wszystkie formalności.
Jest takie przysłowie , mądry polak po szkodzie , a istnieje coś takiego jak ubezpieczenie na wyjazd za granicę do pracy i wtedy bariery językowe ,czy nie znajomość prawa nam nie przeszkadzają bo wszystko załatwimy telefonicznie w naszym kraju .