Era telezakupów wciąż trwa. I chociaż mogłoby się wydawać, że ich młodość już przeminęła, to jednak wciąż są bardzo popularne. Z tym, że jest jedna mała różnica – teraz można produkty reklamowane w sklepach tv kupić także w Internecie.
Z pewnością większość osób kojarzy telezakupy z porannym lub całodobowym pasmem prezentującym na ekranie telewizora wspaniałe zalety wyjątkowych, niedostępnych w żadnym sklepie stacjonarnym produktów. Najczęściej audycje telezakupowe trwały kilkanaście minut i w tym czasie potrafiono pokazać zalety prezentowanych rzeczy i sposób ich używania. Następnie wystarczyło wykonać jeden telefon po to, aby zamówić produkt i dalej czekać aż listonosz przyniesie go do domu. Tak teraz, jak i dawniej w sklepach tv można kupić niemalże wszystko. Począwszy od sprzętów agd i artykułów kuchennych, po przyrządy do ćwiczeń gimnastycznych, specjalistyczne kosmetyki czy nawet ubrania.
Dlaczego, więc telezakupy przeniosły się również do Internetu?
Mianowicie chociażby, dlatego że zakupy w sieci stają się coraz modniejsze i chętnie korzystają z nich młodzi ludzie. A to właśnie do grona tych klientów chciały trafić sklepy tv. Dotychczas najczęściej z tele zakupów korzystały osoby w średnim wieku lub starsze, a w szczególności gospodynie domowe po 50-ce. To właśnie im odpowiadała najlepiej rola telewizyjnego widza, któremu wystarczyło, że siedział przed telewizorem i robił zakupy obiecujących m.in. odchudzanie, poprawienie urody, szczęście i pomoc w kuchni przedmiotów. Młodzi ludzie zwykle zganiali na brak czasu siedzenia przed telewizorem i oglądania reklam produktów lub na fakt, że jest to po prostu niemodne.
Prezentacja produktów
Co prawda zakupy w Internecie a raczej sama prezentacja produktów nie jest już tak efektowana jak podczas ich przedstawiania w sklepie tv. Otóż, w sieci zazwyczaj można zobaczyć tylko zdjęcia produktów i nie ma możliwości ich wypróbowania. Natomiast
w telewizji widzom przedstawiany jest sposób działania, a nawet można posłuchać opinii innych osób, które z przedmiotów już skorzystały. W ten oto sposób buduje się ich pewność, co do tego, że wiedzą co kupują.
Zainteresowani mogą jednak i korzystać ze sklepu internetowego, i z telewizyjnego kanału z zakupami. Wystarczy w ten sposób połączyć dwie pasje – oglądać produkty prezentowane na antenie telewizyjnej a zakupów dokonywać już w Internecie. Taką opcję umożliwiają na przykład nowoczesne telezakupy TVOkazje, gdzie zamówienia można składać codziennie.