Otwierając swój pierwszy sklep, chcemy zdobyć jak najwięcej klientów, jednak by było to możliwe, konieczne jest znalezienie sposobów na zachęcenie ich do odwiedzenia nas i skorzystania z naszej oferty. By to osiągnąć, musimy znaleźć rzeczy, które mogą wyróżnić nas na tle konkurencyjnych sklepów sprzedających podobne produkty, a także zaoferować odwiedzającym nas osobom, coś, co sprawi, że zapadniemy im w pamięci i zachęci ich do powrotu. Co warto więc zaoferować klientom zaraz po otwarciu sklepu?
Promocyjne oferty
Niezależnie od tego, czy nasz sklep jest stacjonarny, czy online, odpowiednia reklama jest kluczem do sukcesu. Ponieważ klienci nie znają jeszcze naszej oferty i nie wiedzą, czy warto z niej skorzystać, musimy zadbać o to, by zachęcić ich do przyjścia z wizytą. Internet i media społecznościowe to świetny sposób na zaznaczenie swojej obecności. Z takich możliwości możemy korzystać jeszcze nawet przed otwarciem sklepu, by utrzymywać zainteresowanie potencjalnych klientów i zwiększać ich zaangażowanie. Po otwarciu warto swoją uwagę skupić na reklamach – szczególnie tych skierowanych bezpośrednio do grupy, którą wytypowaliśmy, jako odbiorców, którzy mogą być najbardziej zainteresowani naszymi produktami. Świetnie sprawdzają się też promocje i zniżki dla nowych klientów.
Dodatkowe możliwości w tym zakresie oferują sklepy internetowe, gdzie zniżki możemy oferować na przykład za zapisanie się do newslettera lub w postaci kodów rabatowych, których przykłady możemy znaleźć na stronach jak Mamyje.pl (dawniej MojeKodyRabatowe.pl). Oczywiście również w tradycyjnych sklepach możemy oferować promocyjne ceny, dobrze mogą sprawdzić się również rozwiązania jak kupony rabatowe dodawane do zakupionych produktów, które mogą być zrealizowane przy następnych zakupach – w ten sposób zachęcamy klientów do kolejnej wizyty.
Wysoka jakość obsługi klienta
Nawet najwyższej jakości produkty się nie sprzedadzą, jeśli klienci nie będą chcieli korzystać z naszych usług, a na to ogromny wpływ ma jakość obsługi klienta. Należy zadbać o to, by klient zawsze czuł się mile widziany, nie tylko kupując od nas produkty, ale również zadając pytania lub wyrażając swoją opinię na temat danego produktu. Nigdy nie powinniśmy traktować negatywnych opinii, jako ataku, a raczej jako szansę do dalszego rozwoju – klient, który poczuje, że został przez nas źle potraktowany, nie będzie chętny do skorzystania z usług naszego sklepu po raz kolejny, co więcej taka opinia może trafić również do innych potencjalnych klientów i zniechęcić ich do odwiedzenia nas. Oferując w sklepie przyjemną atmosferę i sympatyczną obsługę, nie tylko poprawiamy więc samopoczucie klientów, ale zwiększamy również swoje szanse na sukces.
Regularnie rozbudowywana oferta
Otwarcie sklepu to spora inwestycja – musimy zainwestować w towar, który będziemy chcieli sprzedawać, nie mając przy tym pewności, że znajdą się osoby chętne do jego zakupu. Nic więc dziwnego, że na samym początku nasza oferta może być dość ograniczona. Warto jednak, wraz z rozwojem sklepu i zdobywaniem nowych klientów, dodawać do naszego asortymentu również nowe rzeczy – w ten sposób nawet stali klienci będą w stanie znaleźć coś nowego, dzięki czemu ich zakupy nie będą nudne i monotonne. Bogata i różnorodna oferta to świetny sposób na zwiększenie zainteresowania sklepem, a co za tym idzie również przychodów, jakie generuje.
Warto już od pierwszego dnia działalności zadbać o to by zakupy w naszym sklepie były dla klientów przyjemnością – w miarę możliwości dobrze jest również udostępniać atrakcyjne promocje i zniżki, które zachęcą ich do powrotu. Każda osoba zadowolona z zakupionych produktów to szansa, że kolejne również dowiedzą się o naszej ofercie i postanowią taki sklep odwiedzić.