Jeśli interesuje Cię pielęgnacja włosów, możesz wpaść na pomysł otwarcia własnego sklepu. Ale zanim rozpoczniesz działalność, odrób pracę domową i poznaj wymagania dotyczące otwarcia nowej firmy, zwłaszcza sklepu fryzjerskiego.
Poznaj wyzwania. Dowiedz się, ile będzie kosztować otwarcie takiego sklepu i co musisz zrobić, aby pozostać na rynku. Nie zapomnij o zbadaniu konkurencji. Odwiedź inne odnoszące sukcesy sklepy fryzjerskie i zobacz, co mają na stanie i jak obsługują klientów. Dowiedz się jaka hurtownia kosmetyków online ich obsługuje, by wiedzieć:
-
jak się zaopatrzyć,
-
co się opłaca,
-
co jest trendy.
W przypadku każdego startupu będziesz potrzebować odpowiednich licencji biznesowych i musisz zarejestrować nazwę swojej firmy. Idź do odpowiedniego urzędu, aby złożyć wniosek o licencję i zarejestrować się. Bądź gotów uiścić wymagane opłaty.
Ponieważ będziesz sprzedawać produkty do pielęgnacji włosów i inne towary, musisz również uzyskać licencję sprzedawcy. Jest to również dostępne w urzędzie. Musisz też się postarać o indywidualny numer identyfikacji podatkowej. Znany również jako numer identyfikacyjny pracodawcy – jest bezpłatny i można go natychmiast uzyskać online. Jeśli poprosisz o to pocztą, zajmie to kilka tygodni.
Lokalizacja, planowanie i finansowanie
Lokalizacja znacznie przyczyni się do sukcesu Twojego sklepu z włosami. Poszukaj lokalizacji w pobliżu ruchliwej dzielnicy handlowej, najlepiej takiej, w której jest duży ruch pieszy. Na przykład umieszczenie salonu fryzjerskiego obok popularnego dużego sklepu detalicznego, sklepu spożywczego lub salonu kosmetycznego może pomóc Twojej firmie w pozyskaniu klientów.
Utwórz biznesplan. Powinien zawierać kompletne podsumowanie tego, jak planujesz uruchomić i prowadzić swój salon fryzjerski oraz jak planujesz osiągnąć zysk. Jeśli planujesz ubiegać się o pożyczkę dla małej firmy, pożyczkodawca będzie chciał zobaczyć Twój biznesplan. Jeśli nie wiesz, jak go sporządzić, szablony są dostępne online.
Kupowanie lub wynajmowanie powierzchni i zaopatrywanie półek wymaga kapitału. Jeśli masz własne pieniądze, to świetnie – hurtownia szamponów stoi przed Tobą otworem. Jeśli nie, wiedz, że oprócz zbadania biznesplanu, potencjalni pożyczkodawcy zapytają o Twoje doświadczenie w prowadzeniu firmy, w szczególności sklepu z włosami. Być może będziesz musiał zastawić kapitał własny domu jako zabezpieczenie lub użyć innej nieruchomości do zabezpieczenia pożyczki.
Dystrybutorzy i dostawcy
Sprawdź hurtownie, które sprzedają produkty, które planujesz mieć w swoim sklepie. Porównaj ceny między różnymi sprzedawcami. Zdecyduj, które produkty warto kupować w większych ilościach, co zwykle oznacza, że będą tańsze w przeliczeniu na jednostkę, a Ty osiągniesz większy zysk.
Produkty mogą obejmować peruki, szampony, odżywki, żele do włosów i nawilżacze, lokówki, czapki, szaliki, a także produkty kosmetyczne, takie jak lakiery do paznokci i makijaż. Zapisz się do kilku magazynów poświęconych branży fryzjerskiej, aby zapoznać się z różnymi dostawcami i produktami, a następnie rozważ swoje opcje.