Zlecę pozycjonowanie, ale… komu?

zlecę pozycjonowanieW sieci znaleźć mnóstwo osób, które będąc świadome potęgi, jaką jest Internet, szukają specjalistów od SEO. Wpisy zaczynające się od słów „zlecę pozycjonowanie” pojawiają się na grupach w social mediach oraz portalach ogłoszeniowych. Odpowiadają na nie zarówno duże agencje, jak i freelancerzy. Ty także chciałbyś pozycjonować swoją stronę, ale nie wiesz na co zwrócić uwagę przy wyborze specjalisty? A może w ogóle zastanawiasz się, czy pozycjonowanie jest potrzebne Twojej witrynie? Jeżeli tak, to zachęcamy do przeczytania naszego artykułu, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości!

Zlecę pozycjonowanie, ale… komu?

Agencja czy freelancer – przed takim dylematem często stają właściciele stron internetowych. Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy. Największą przewagą agencji nad „wolnym strzelcem” jest fakt, że ma ona większe zaplecze – zarówno techniczne, jak i w postaci specjalistów. Ci ostatni są szczególnie potrzebni, jeżeli liczy się na kompleksową obsługę i wsparcie w działaniach, które mogą wykraczać poza możliwości freelancera. Kolejnym plusem agencji jest to, że ma ona uporządkowaną strukturę wewnętrzną – jest to przydatne w sytuacji, kiedy napotykamy pewne problemy (np. związane z płatnością, jakością usług). Wtedy można zgłosić swoje obiekcje „wyżej” – do kierownika, prezesa, itp. Nieoczywistą zaletą korzystania z usług agencji jest dla niektórych fakt, że posiada ona siedzibę. To ważne, jeżeli klientowi zależy na bezpośrednim kontakcie ze specjalistami np. w celu omówienia planu działań.

Jako główny atut freelancerów wskazuje się, że mają oni więcej czasu dla klienta i działają nieszablonowo. Nie zawsze jednak tak jest, ponieważ specjalista specjaliście nie równy. Szukając freelancera możemy natrafić zarówno na doświadczonych pozycjonerów, jak i tych którzy dopiero zaczynają w branży. Dlatego, jeżeli chcemy mieć pewność, co do poprawności i skuteczności wdrożonych działań, należy zweryfikować wiedzę osoby i poprosić o „dowody” kompetencji na przykład w postaci certyfikatów z ukończonych kursów lub casestudy. Warto o tym pamiętać, zamieszczając ogłoszenie: „zlecę pozycjonowanie”.

Czy pozycjonowanie jest mi w ogóle potrzebne?

Poszukiwania specjalisty, który zajmie się „wywindowaniem” naszej strony do TOP10 wyników wyszukiwania może być trudnym zadaniem. Aby współpraca układała się w dobrej atmosferze, a przede wszystkim była owocna, należy już na początku ustalić pewne jej warunki. Bardzo ważne jest ustalenie sposobu i częstotliwości raportowania. Jeżeli dana firma lub freelancer niechętnie się odnosi do tej kwestii i nie życzy sobie podawania informacji o postępach i wynikach witryny w SERPach, powinna zapalić się nam czerwona lampka. Jako klienci mamy prawo znać przebieg pozycjonowania.

A dlaczego w ogóle warto się zdecydować na skorzystanie z takiej usługi? Ponieważ zwiększanie widoczności w sieci to najlepszy obecnie sposób na zdobycie nowych klientów i rozwój firmy. Jeżeli pomyślałeś kiedykolwiek „a może zlecę pozycjonowanie?” to znak, że wiesz, jaki potencjał drzemie w tych działaniach i najwyższa pora wyprzedzić konkurencję w Google na ważne dla Waszych klientów frazy kluczowe. Obecnie reklama prawie całkowicie przeniosła się do Internetu. Zastanówmy się, co robimy, kiedy potrzebujemy znaleźć np. mechanika. Pierwsze miejsce, do którego się udajemy to właśnie wyszukiwarka! Nie mając witryny lub nie dbając o jej optymalizację i pozycjonowanie, tracimy szansę na dotarcie do klientów i tym samym na rozwój firmy.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *