Możesz zapłacić najwyższą cenę, aby najlepszy autor tekstów na świecie napisał najbardziej angażującą i oszałamiającą treść, jaką kiedykolwiek widziałeś, a Twoja strona nadal nie byłaby nośnikiem takiej konwersji, jakiej oczekujesz. Pomaga Ci w tym tworzenie stron docelowych (landing oage) przyjaznych SEO.
Dzieje się tak, ponieważ aby osiągnąć ten cel, Twoja strona potrzebuje jeszcze jednej bardzo ważnej rzeczy: docelowego ruchu. Tak więc hipotetycznie załóżmy, że przekroczyłeś nieco budżet na copywritera. Teraz musisz znaleźć inny sposób na generowanie użytkowników bez korzystania z płatnych metod, takich jak PPC lub reklama w mediach społecznościowych.
Na szczęście dla Ciebie, dzisiaj nauczymy Cię coś niecoś o ulubionym źródle organicznego (nieopłaconego) ruchu dla przychodzących marketerów: wyszukiwarki i pokażemy, dlaczego potrzebujesz landing page przyjaznych SEO.
Następnie pokażemy Ci, jak możesz wykorzystać ponad bilion wyszukiwań, które są wpisywane do wyszukiwarek takich jak Google każdego roku.
Czym jest optymalizacja wyszukiwarek?
Optymalizacja wyszukiwarek odnosi się do procesu edycji elementów strony internetowej, aby zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlenia strony w wynikach wyszukiwania, gdy ktoś wpisze odpowiednie zapytanie. Priorytetem Google jest pokazanie w wyszukiwarce, wyników, które są najbardziej zbliżone do tego, czego user szuka po wpisaniu zapytania w pasku wyszukiwania.
Należy pamiętać, że nie ma złotej tajemnicy która wyjaśnia co trzeba zrobić, aby znaleźć się na pierwszej stronie wyników Google (lub dowolnej wyszukiwarki). Istnieją jednak pewne sprawdzone metody, które zwiększają prawdopodobieństwo pojawienia się tam strony docelowej.
Co to są strony docelowe SEO?
Strony docelowe SEO to strony zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek – z funkcjami, które sprawiają, że są szczególnie atrakcyjne dla algorytmów decydujących o tym, czy strona jest cenna dla wyszukiwarek.
Ponieważ większość kampanii marketingowych jest stosunkowo krótka, ludzie zakładają, że pozycjonowanie stron docelowych nie jest konieczne. I mają częściowo rację. Większość promocji jest ograniczona – mają krótką żywotność i (nieuchronnie) prawie zawsze się kończą. Jest jednak jedna wielka rzecz nie tak z tym założeniem.
Wiele osób kończy swoje kampanie przedwcześnie, błędnie uważając je za krótkoterminowe, gdy są naprawdę długoterminowe.
Jeśli prowadzisz jednorazową promocję przez kilka dni lub tygodni, liczba odwiedzin wygenerowanych przez zoptymalizowanie strony pod kątem wyszukiwania jest minimalna. Ale jeśli prowadzisz promocję przez kilka dni lub tygodni każdego roku, możesz tracić poważny ruch związany z wyszukiwaniem.
To, co decyduje o tym, czy ją otrzymasz, zależy od tego, jak cenna jest twoja strona dla wyszukiwarek. Mówiąc wprost: jak atrakcyjna jest Twoja strona dla algorytmu Google. Z biegiem lat Google dowiedziało się więcej o tym, co czyni strony wartościowymi dla wyszukiwarek. Dokonali niezliczonych aktualizacji algorytmów – a te przysparzają kłopotów optymalizatorom wyszukiwarek.